آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
اخبار کشور
۱۰

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حمایت از نشریات محلی گسترش می یابد

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام امکانات لازم برای تقویت نشریات و رسانه های محلی به کار گرفته شده است و این فرآیند در اولویت سیاست های فرهنگی دولت در حوزه مطبوعات است.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی عصر دیروز در نشستی صمیمی با مدیران نشریات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم افزود: دولت حمایت از نشریات و رسانه های محلی را وظیفه خود می داند و در همین راستا برنامه های منسجمی را در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی برای آن ها پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به حمایت های دولتی از رسانه های محلی بیان کرد: بر مبنای قانون های تعیین شده باید 70 درصد آگهی های استان ها به نشریات محلی آن داده شود و کانون های تبلیغاتی وظیفه دارند در این مسیر حرکت کنند.

انتظامی ادامه داد: طرح نظام رتبه بندی نشریات و روزنامه های محلی به منظور تخصیص یارانه ها، آگهی ها و سایر امکانات دولتی در حال انجام است و در این طرح رسانه هایی که تمام اعضای خود را بیمه کرده باشند از امتیازهای مناسبی برخوردار می شوند.

وی همچنین از خانه مطبوعات به عنوان تشکلی توانمند یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت این نهاد غیر دولتی برای حل مسائل جامعه رسانه ای بیش از گذشته استفاده کرد البته در کنار خانه مطبوعات استان ها، می توان از استعداد تشکل هایی که دارای مجوز هستند و از اساسنامه مشخصی پیروی می کنند، برای تقویت نشریات محلی استفاده کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که برای پرداخت صحیح اعتبارات دولتی به رسانه ها داشتن آمار لازم است گفت: خانه های مطبوعات به عنوان محور فعالیت های مطبوعاتی می توانند در ارزیابی آمار و اطلاعات مطرح شده از سوی رسانه های مکتوب به دولت کمک کنند.