آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
صفحه آخر
۱۲

تحصن ده ها دیپلمات اروپایی در شمال قدس علیه تخریب خانه فلسطینیان

کارکنان کنسول گری های اروپا در کرانه باختری رود اردن در اقدامی بی سابقه با تحصن در قلندیا، اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی ها را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، کارکنان ده ها کنسولگری کشورهای اروپایی در فلسطین با برگزاری یک تحصن در شهر قلندیا در شمال قدس به اقدام اسرائیل در تخریب منازل فلسطینی ها اعتراض کردند.

این نخستین بار است که دیپلمات ها و کارکنان اداری کنسولگری های اروپایی اقدام به اعتراض و تحصن آن هم در سطح گسترده می کنند. به نظر می رسد که اقدام رژیم صهیونیستی در ویران کردن منازل فلسطینی ها و ایجاد شهرک های یهودی نشین صدای اعتراض غربی ها را نیز درآورده است. پیش از این نیز اقدام تل آویو در توسعه شهرک سازی با اعتراض کشورهای غربی روبه رو شده بود اما صرفا به محکومیت و بیانیه محدود می شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست شهرک سازی خود از طرح جدید ساخت 2000 واحد مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین واقع در شرق قدس پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معاون شهردار قدس اشغالی در این باره گفت، به احتمال زیاد شهرداری قدس به محض ارائه این طرح آن را رسما به تصویب خواهد رساند.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که برای سازمان های بشردوستانه ای که در نوار غزه کار می کنند نگران است.

این نگرانی سازمان ملل پس از آن ابراز می شود که رژیم صهیونیستی یکی از مقامات بلندپایه یک سازمان بزرگ غیردولتی مسیحی آمریکایی را به اتهام کمک به حماس بازداشت کرد.هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل در امور سرزمین های فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد اگر اتهامی که به مدیر فلسطینی سازمان غیردولتی وارد شده است اثبات شود، «این به معنای خیانت به اعتمادی است که به این مقام این سازمان غیردولتی شده است و ما باید آن را به شدت محکوم کنیم.»