آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پیرمرد 4 ساله!

پزشکان بنگلادشی آزمایش روی پسر چهار ساله ای را که به خاطر یک بیماری نادر، شبیه پیرمردهاست، آغاز کرده اند.

بر پایه گزارش ها، پزشکان یکی از بیمارستان های معروف داکا، پایتخت بنگلادش، پذیرفته اند بایزید را که خانواده ای فقیر دارد، رایگان معالجه کنند.

این پسربچه بنگلادشی، افزون بر پوستی چروکیده و افتاده از مشکلات قلبی، بینایی و شنوایی رنج می برد.

پدرش می گوید، تاکنون پزشکا زیادی بایزید را معاینه کرده اند اما نتوانسته اند علت این بیماری را تشخیص دهند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ما زمین مان را فروختیم تا او را در بیمارستان های محلی مداوا کنیم او را نزد شفادهندگان مذهبی و طبیبان سنتی بردیم، اما وضعیتش تغییری نکرد. این بیمارستان آخرین امید ماست. امیدواریم کاری کنند چهره اش همانند دیگر کودکان عادی شود. پزشکان ابتدا حدس زدند بایزید به بیماری «پروجریا»، یا پیری زودرس مبتلاباشد که سبب می شود نوزاد اندکی پس از تولد به مشکلات جدی جسمی مبتلاشود. به گفته رئیس بخش سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک بیمارستان داکا، در بیماری «پروجریا»، روند پیر شدن همزمان با گذشت زمان، تسریع می شود.

با این وجود، والدین این کودک چهار ساله می گویند، روند پیر شدن فرزندشان به ناگاه متوقف و ظاهرا نشانه هایی از بهبود در او ظاهر شده است. پزشکان همچنین احتمال می دهند این بیماری ناشی از ازدواج فامیلی والدین بایزید باشد.

مادر بایزید قبول ندارد فرزندش بیمار است او گفته بایزید عاشق برنج و ماهی است و با بچه های فامیل فوتبال و قایم باشک بازی می کند. او به شدت با استعداد است و روزهایی اصرار دارد به مدرسه برود.