آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دانشگاه فنی بمب سازی در پایتخت داعش!

تروریست های داعش برای آموزش نیروهای خود دانشگاه فنی بمب سازی در شهر رقه تاسیس کرده اند.

شبکه انگلیسی اسکای نیوز، تصاویر جدیدی از تشکیلات تروریست های داعش پخش کرده که بخش هایی از آن حاکی از راه اندازی یک دانشگاه فنی برای آموزش ساخت سلاح های انفجاری پیشرفته برای اعضای این گروه در شهر رقه سوریه است. در بخش هایی از این فیلم ویدئویی که گفته می شود هشت ساعته است، نشان داده می شود که اعضای داعش ضمن ساخت سلاح های انفجاری معمولی، در حال به دست آوردن توانایی ساخت خودروهای انفجاری بدون راننده و موشک های حرارت یاب هستند.

بنا به این گزارش، تروریست ها شماری از محققان و متخصصان سلاح را برای آموزش نیروهای این گروه برای شرکت در عملیاتی با نام «تماشایی» در اروپا به کار گرفته اند. آنان با اصلاح و به روز رسانی سیستم موشک های زمین به هوای قدیمی، این قابلیت را به دست آورده اند که هواپیماهای مسافربری و نظامی را نیز هدف قرار دهند. این در حالی است که ساخت تجهیزات یاد شده بدون داشتن زیرساخت های نظامی غیرممکن است. این شبکه خبری گفت: کلاهک های حرارت یاب نصب شده بر روی این موشک ها این قابلیت را دارند که با قفل شدن بر روی هواپیماها اعم از نظامی یا مسافری تا 99 درصد آنها را مورد هدف قرار دهند. اسکای نیوز افزود: داعش همچنین در حال توسعه یک خودرو بدون راننده است که با مجهز شدن آن به بمب می تواند از راه دور هر هدفی را مورد حمله انفجاری قرار دهد.

در این گزارش یک داعشی تواب فاش می کند تروریست ها در شهر رقه در حال گذراندن آموزش های فوق محرمانه هستند. وی مدعی شده این برنامه های آموزشی با هدف حملات تروریستی در اروپا به ویژه حمله به اماکن عمومی و پر جمعیت برنامه ریزی شده است. گفتنی است، تروریست های داعش، شهر رقه در سوریه را به عنوان پایتخت خود اعلام کرده اند.