آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
شهرستان ها
۷

6 هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای این استان یک ردیف مستقل بودجه با حدود 6 هزار میلیارد ریال در طول سه سال برای مدرسه سازی در نظر گرفته است.

علیرضا نخعی با بیان این که اختصاص این ردیف بودجه جهش خوبی برای مدرسه سازی سیستان و بلوچستان است اظهار داشت: هزارو700 میلیارد ریال (170 میلیارد تومان) از این اعتبار برای سال 95 در نظر گرفته شده است.

وی با تقدیر از مشارکت خیران در مدرسه سازی استان گفت: 925 کلاس درس از مهر سال گذشته تا مهر امسال با مشارکت حدود 50 درصدی خیران ساخته و تحویل شده و یا آماده تحویل است.

نخعی ادامه داد: همچنین از زمان برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در اردیبهشت امسال در استان تاکنون خیران 60 میلیارد ریال کمک کرده اند که تا پایان امسال این روند رو به افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به شناسایی 2 هزار کلاس درس غیراستاندارد، خشتی و گلی، کلنگی و در حال تخریب استان گفت: امسال بخش عمده این کلاس ها حدود دو سوم بامشارکت نوسازی مدارس، حمایت دولت و مشارکت خیران ساخته خواهند شد. نخعی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 96 تمام مشکل فضای آموزشی مدارس یادشده حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این که رتبه آموزش و پرورش استان در مجموع در کشور مطلوب و رضایت بخش نیست گفت: در سالهای اخیر با اقدامات صورت گرفته شاخص های این نهاد رو به بهبود است به طوری که در برخی شاخص ها نظیر درصد قبولی آزمون سراسری در بین استان های کشور از رتبه 33 به 28 و نرخ قبولی پیش دانشگاهی با 93 درصد قبولی به رتبه پنج کشوری ارتقا یافته است.