آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
شهرستان ها
۷

آغاز بهره برداری از 252 طرح آبرسانی روستایی در 14 استان

طرح آبرسانی به 252 روستای کشور (14 استان) طی آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران در شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.

در این آئین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، فاز اول تصفیه خانه و شبکه جمع آوری خطوط انتقال فاضلاب شهرستان شهریار را به صورت نمادین و همزمان با 252 طرح آبرسانی سراسر کشور مورد بهره برداری قرار داد. در ادامه این آئین، بهره برداری از بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی نور شهرستان شهریار نیز آغاز شد.عملیات اجرایی احداث فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در سال 1390 آغاز شد.این تصفیه خانه در سه مدول هر کدام به ظرفیت 240 هزار نفر جمعیت شهرستان شهریار را تحت پوشش قرار می دهد که با تکمیل و راه اندازی فازهای دوم و سوم آن تا سال 1415 نیاز بیش از 720 هزار نفر جمعیت شهرهای شهریار و اندیشه در زمینه تصفیه فاضلاب رفع خواهد شد.براساس آمار مجموع اعتبارات صرف شده برای این پروژه 38/5 میلیون یورو معادل یک هزار و 347 میلیارد ریال بوده است.تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار در زمینی به مساحت 23 هکتار احداث شده است. تسهیلات مالی این تصفیه خانه به مبلغ 18 میلیون یورو توسط بانک توسعه و تجارت (اکو) تامین شده است.پروژه بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی بخش خصوصی نور شهرستان شهریار نیز در زمینی به مساحت 10 هزار متر با زیربنای 20 هزار مترمربع در هفت طبقه با اعتباری معادل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی احداث شده است.

این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل جراحی با تجهیزات و امکانات فوق پیشرفته دارای بخش های جراحی قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، دیالیز، تصویربرداری هسته ای فوق پیشرفته، بخش کودکان، داخلی، آی سی یو و سی سی یو و بخش اورژانس است.

در این بیمارستان با بخش های آزمایشگاه، پاتولوژی، بخش سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، داروخانه و ارائه خدمات درمانی مطابق با نیازهای منطقه پیش بینی شده است.