آرشیو یکشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۵
صفحه آخر
۱۲

داعش پس از عقب نشینی از منبج، 2 هزار غیرنظامی را ربود

تروریست های داعش سرانجام مجبور شدند از شهر «منبج» در شمال استان «حلب» به طور کامل خارج شوند اما هنگام فرار، 2000 غیرنظامی را با خود به مکان نامعلومی بردند!

شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» پس از 73 روز نبرد تروریست ها را از شهر «منبج» در شمال استان «حلب» خارج کردند. عناصر داعش نیز هنگام فرار، حدود 2000 غیرنظامی را با خود به مکان نامعلومی بردند تا در صورت لزوم از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

یک منبع میدانی در سوریه راجع به این عملیات، به خبرگزاری فارس گفته: «در جریان عملیات آزادسازی «منبج» نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی شرکت داشتند. اما با بمباران شهر بیش از 450 غیرنظامی را کشتند! به گفته منبع فوق، در حملات هوایی آمریکایی ها، مراکزی مثل نانوایی ها، آسیاب ها، بیمارستان ها و پل ها با خاک یکسان شده اند و بازار شهر منبج نیز سوخته و از میان رفته است.»

ناظران با اشاره به اصرار آمریکا درمورد تسلط نیروهای کرد سوریه بر شهر «منبج»، می گویند احتمالا آمریکا قصد اجرای جداسازی شمال شرق سوریه از بقیه سرزمین این کشور را دارد.

علاوه بر آمریکایی ها، تروریست های داعش هم نسبت به مردم مظلوم شهر «منبج» ستم های زیادی کرده اند، به طوری که در هنگام خروج و عقب نشینی از این شهر، حدود 15 هزار غیرنظامی را سپر خود کرده بودند و با ایجاد این سپر انسانی، توانستند از شهر فرار کنند.

در ارتباط با وضعیت جنگ در حلب، خبر جدیدی ارسال نشده و به نظر می رسد که تروریست های تحت محاصره، توان اولیه خود را از دست داده اند و دیگر نمی توانند حصار نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در گرداگرد شهر را مورد تهدید قرار دهند.

در ارتباط با شکست تروریست ها در حلب، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، نبرد حلب ناتوانی کشورهای حامی تروریست ها را برملاکرده است.

خبر دیگر از حلب اینکه، سرکرده های «جبهه النصره» 40 نفر از تروریست ها و اعضای خانواده آنها را که قصد فرار از این شهر را داشتند، قتل عام کردند.