آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۸۷۳۳
ورزش
۱۱

درخشش دومین طلای المپیک برسینه مرادی

سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران در بازیهای المپیک با مجموع 403 کیلوگرم دومین مدال طلای کاروان ایران را در این رقابت ها به گردن آویخت. رقابت های دسته 94 کیلو در سالن ریو سنتو آغازشدکه سهراب مرادی دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا و در دومین تجربه المپیکی خود درحرکات یک ضرب کارش را با بلند کردن وزنه 182 کیلوگرمی به پایان برد.وی در حرکات دو ضرب بعد از بلند کردن وزنه 221 کیلوگرمی طلای خود را در این رقابت ها مسجل کرد. وی در حرکات دوم و سوم برای شکستن رکورد دو ضرب جهان که در اختیار ایلیای قزاقستانی بود به وزنه 234 کیلوگرمی حمله کرد که نتوانست این وزنه را بالای سرببرد و در نهایت با مجموع 403 کیلوگرم مدال طلاگرفت.دراین دسته وادژیم استراتسو دارنده مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان از بلاروس با مجموع 395 کیلوگرم مدال نقره گرفت و آئورماس دیژبالیس از لیتوانی با مجموع 392 کیلوگرم مدال برنز گرفت.علی هاشمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین میدان المپیکی خود با مجموع 383 کیلوهفتم شد.

اقدام ارزنده مرادی

سهراب مرادی پس از کسب مدال طلاالمپیک ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت گفت: مدال طلایم را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تقدیم می کنم. همچنین از زحمات رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی هم تشکرمی کنم.مرد طلایی وزنه برداری ایران گفت: آرزویم این است که تیم وزنه برداری ایران با سه مدال طلابه ایران بازگردد.

ایران بیستم شد

درحالی که کاروان ایران هفته اول را بدون مدال سپری کرده بود، دو وزنه بردار طلایی شدند تا امیدها زنده شود. کاروان ورزش ایران که با 63 ورزشکار به بازیهای المپیک اعزام شده، امیدواراست بتواند حداقل تعداد مدال ها و جایگاه دوره گذشته درلندن را تکرار کند.با این حال نتایج هفته اول ورزشکاران کشورمان چنین امیدواری را ایجاد نکرده بود. بعد از ناکامی حدادی نایب قهرمان دوره گذشته در رسیدن به فینال و حذف از مسابقات پرتاب دیسک، این ناامیدی بیشتر شد.با این حال وزنه برداری دردو شب طلایی توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی به دو مدال طلادست پیدا کرد تا کاروان کشورمان به رده بیستم جدول رده بندی صعود کند.