آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
صفحه اول
۱

اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اولویت بعدی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر و حاشیه شهرهای بزرگ است.

علی اکبر سیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: از دیگر اقداماتی که در برنامه ششم توسعه در وزارت بهداشت دنبال خواهد شد فراهم کردن زیرساخت لازم در اجرای طرح پزشک خانواده در کل کشور و اجرای نظام ارجاع است.

به گفته سیاری، در طرح تحول نظام سلامت 15 برنامه و ده طرح در دستور کار قرار دارد که پزشک خانواده یکی از این 15 برنامه است.

وی یادآور شد: طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس و همچنین برای 27 میلیون نفر روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کشور در حال اجراست و در آینده نزدیک این طرح برای کل کشور اجرا خواهد شد.

سیاری افزود: برای اجرای طرح پزشک خانواده زیرساختی از قبیل تیم سلامت، پرونده سلامت الکترونیک و بسته های خدمت موردنیاز است که در دو استان مازندران و فارس این زیرساخت ها فراهم بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم پرونده سلامت الکترونیک که طرح جدید وزارت بهداشت است برای همه ایرانیان صادر شود که بدون تردید این امر نیاز به طی شدن یک فرآیند زمانی دارد. کشوری همانند انگلستان که این طرح را اجرا کرد، ده ها سال طول کشید تا پرونده کاغذی شهروندان به پرونده الکترونیک تبدیل شود. به گفته وی، چهار عامل بیماری های غیرواگیر اعم از قلب و عروق، سرطان، دیابت و فشارخون از عوامل 76 درصد مرگ و میر در ایران است که در برنامه ششم توسعه به طور گسترده برای کنترل این بیماری ها برنامه ارائه شد.