آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
سیاسی
۲

انتقاد لاریجانی از اهانت به رئیس جمهور

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره اهانت به رئیس جمهور تاکید کرد: به کار بردن عبارات نسنجیده درباره رئیس جمهور و دیگر مسئولان کار نادرستی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی دیروز و در تذکری اظهار کرد: در روزهای اخیر و از تریبون های رسمی کشور، آشکارا به رئیس جمهور اهانت می شود و این در شرایطی است که ما در مقابل بیگانگان و مباحث هسته ای نیازمند پشتیبانی از دولت و حاکمیت یکپارچه در مقابل بیگانگان هستیم.

نماینده مردم تهران با بیان این که این گونه اظهارات آن هم در تریبون های رسمی نبود یکپارچگی مسئولان را مشهود می کند، خطاب به رئیس مجلس گفت: انتظار داریم در نطق هایتان به این مساله اشاره کنید تا دولت در مقابل بیگانگان تضعیف نشود.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را به عهده داشت با وارد دانستن تذکر افزود: در شرایط فعلی نیازمند وفاق در کشور هستیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: به کار بردن بعضی عبارات نسنجیده در مورد مقامات مسئول و رئیس جمهور کار نادرستی است و باید دقت شود.

عارف: دادستان ورود کند

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید نیز در جمع خبرنگاران، توهین به رئیس جمهور را اقدامی زشت دانست و گفت: اگر این توهین ها ادامه یابد دادستان براساس وظیفه عمومی خود به این موضوع ورود و برخورد کند.

وی افزود: خواهش ما این است که به تذکرات نمایندگان در این زمینه توجه شود بالاخره ما در یک نظام ارزشی و اسلامی کار می کنیم که در عین حال قانون وجود دارد.

عارف خاطرنشان کرد: توهین به رئیس جمهور کار بدی است، اگر حل نشود خواهش ما از دادستان این است که بر طبق وظیفه عمومی خود ورود کند.