آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
جامعه
۱۷

فعالیت 36 شعبه صندوق قرض الحسنه کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در افتتاح اولین صندوق قرض الحسنه کمیته امداد از آغاز فعالیت 36 شعبه صندوق قرض الحسنه ولایت از آذر امسال خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان برای اعطای وام سپرده گذاری شد.

به گزارش مهر، پرویز فتاح افزود: مردم خیر و نیکوکار سالانه بیش از2000 میلیارد تومان از طرق صدقات، زکات، طرح اکرام و... به کمیته امداد کمک می کنند که با افتتاح این صندوق، مردم می توانند با خیال راحت کمک های خود را سپرده گذاری کنند و به نیازمندان وام پرداخت شود.

وی با اشاره به این که صدور مجوز صندوق قرض الحسنه ولایت در شرایط سختی انجام شد، بیان کرد: در شرایطی که بانک مرکزی کم کردن بانک ها و صندوق ها جزو برنامه هایش بود، توانستیم مجوز فعالیت صندوق ولایت را دریافت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: از چند روز گذشته خیرین سپرده گذاری را در این صندوق آغاز کردند و شرایط اعطای وام براساس ضوابط بانک مرکزی، اما بسیار راحت انجام می شود.

به گفته فتاح، در این صندوق به معنای واقعی قرض الحسنه عمل می کنیم و جشن های استانی برای پرداخت جایزه و تبلیغات نداریم و با کارمزد کم وام پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به این که سقف وام کارگشایی در این صندوق تا پنج میلیون تومان است، تصریح کرد: قصد داریم تعداد وام ها را زیاد کنیم و در آینده سقف پرداخت وام را نیز افزایش دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به روش های اعطای وام اشاره و عنوان کرد: خیرین هم می توانند خودشان سپرده گذاری کنند و ما با انتخاب و اولویت خود به مددجویان و نیازمندان وام پرداخت کنیم و نیکوکاران نیز می توانند فرد مورد نظر خود را برای دریافت وام معرفی کنند.