آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
ورزش
۱۸

سوریان و عبدولی برای برنز مبارزه می کنند

شب بدون طلای کشتی فرنگی ایران

آغاز رقابت های کشتی فرنگی المپیک ریو برای ایرانیان کشتی دوست با صحنه های آزاردهنده ای همراه بود؛ حمید سوریان در حالی که نای رقابت با حریف ژاپنی را نداشت، باخت و عبدولی هم زورش به کشتی گیر دانمارکی نرسید تا هر دو نماینده ایران در این روز در همان دور اول تسلیم شوند!

حمید سوریان دارنده هفت طلای جهان و المپیک که راه پر پیچ و خمی را برای المپیکی شدن پشت سر گذاشته بود گام به ریو گذاشت. سوریان در ماه های گذشته برای کسب سهمیه المپیک سه بار و در مجموع بالغ بر 20 کیلو وزن کم کرده بود و در ریو نیز در حالی که قرعه سختی را یپش روی خود می دید که برای سر وزن رسیدن دوباره حدود 7 کیلو وزن کم کرده بود. این شرایط باعث شد سوریان به رغم این که سه دقیقه اول را با نتیجه 4 بر صفر از اوتا کشتی گیر ژاپنی پیش افتاد در وقت دوم مسابقه بدنش خالی کرده و با افت شدید قوای بدنی 5 بر4 مغلوب این حریف شود. حریفی که در ماه های گذشته نیز در رقابت های گزینشی قزاقستان بر سوریان چیره شده بود. شکست سوریان باخت عیلرضا قهرمان نامدار وقت کشتی آزاد در المپیک 2004 آتن را در ذهن ها تداعی کرد با این تفاوت که این بار پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران نای بردن و حتی ایستادن سرپا را نداشت و با این بخت شانس فینالیست شدن را از دست داد و کم آوردن او شایسته سردار هفت ستاره ورزش ایران نبود! با این حال حریف ژاپنی فینالیست شد تا سوریان به شانس مجدد راه یافته و بخت کسب مدال برنز را نیز امتحان کند.

در 75 کیلو نیز سعید عبدولی با وجود این که قرعه مناسبی داشت پس از یک دور استراحت در دور دوم مقابل مدسن دانمارکی دارنده چهار نقره و یک برنز کشتی دنیا با نتیجه یک بر یک و به دلیل از دست دادن امتیاز آخر بازنده شد تا استارت هر دو نماینده روز اول کشی ایران با شکست همراه باشد و شانس فینالیست شدن را از دست بدهند. اما عبدولی نیز همچون سوریان به گروه شانس مجدد راه یافت چرا که حریف دانمارکی فینالیست شد.