آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
حوادث
۱۹

دستبرد 2 مرد مسلح به بانک

دو مرد نقابدار با ورود به بانکی در شهر زاهدان هفت میلیون تومان را به صورت مسلحانه سرقت کردند. در جریان تعقیب و گریز 90 دقیقه ای پلیس، یکی از سارقان دستگیر شد.

به گزارش جام جم، ساعت 8 و 30 دقیقه یکشنبه ماموران پلیس آگاهی شهر زاهدان در تماس مدیر بانک قوامین شعبه چهارراه رسولی در جریان دستبرد سارقان مسلح به بانک قرار گرفتند. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند سارقان مسلح دقایقی پیش به بانک دستبرد زده و با خودروی پرایدی از محل دور شده اند.

با حضور ماموران در بانک معلوم شد دوربین ها تصویر دو مرد نقابدار را که سلاح کلاشینکف به دست داشته و در زمانی کوتاه به بانک دستبرد زده اند، ثبت کرده است.در این مرحله ماموران به تحقیق از مدیر بانک پرداختند که او به پلیس گفت: دقایقی پیش دو مرد نقابدار مسلح وارد بانک شدند و با تهدید مشتریان و همکارانم فریاد زدند پول های موجود در بانک را روی پیشخوان بگذاریم.

وی افزود: آنها وقتی متوجه شدند زنگ خطر به صدا درآمده، فقط هفت میلیون تومان پولی را که داخل صندوق بود، دزدیدند و با تهدید افراد حاضر در بانک متواری شدند. سارقان با خودروی پرایدی که نزدیک بانک پارک شده بود، متواری شدند.

ماموران با جمع بندی اطلاعات، به اجرای طرح مهار پرداختند و مشخصات خودروی سارقان را در اختیار گشت های حاضر در شهر قرار دادند. جست وجوی پلیس ادامه داشت تا این که 90 دقیقه پس از وقوع این دزدی مسلحانه، ماموران خودروی پراید سارقان فراری را اطراف شهر شناسایی و با متوقف کردن آن، راننده را دستگیر کردند. با دستگیری این متهم او برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرزاهدان منتقل شد.

سرهنگ احمد طاهری، جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره به جام جم گفت: متهم مدعی شد که به دلیل مشکلات مالی، نقشه این سرقت را همراه دوستش طراحی و اجرا کرده است. وی افزود: در ادامه تحقیقات از این سارق مشخص شد پول های دزدی را همدستش با خود برده و نمی داند او کجا رفته است. متهم به سرقت با قرار قانونی در بازداشت به سر می برد. جست وجوی پلیسی برای شناسایی و دستگیری دیگر سارق فراری بانک، کشف پول های سرقتی و سلاح آنها ادامه دارد.