آرشیو سه‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۸۳۹
استان ها
۱۸

رشد 17 درصدی تخلیه و بارگیری کالادر بندر لنگه

دنیای اقتصاد، بندرعباس: 264 هزار تن کالاو 25 هزار نفر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس طی چهار ماه نخست سال جاری از طریق بنادر غرب هرمزگان جابه جا شدند.به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماه نخست سال جاری در این بندر گفت: در این مدت، 264 هزار و 213 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان، 263 هزار و 558 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 655 تن مربوط به کالاهای نفتی است که در بخش غیرنفتی 18 درصد افزایش تخلیه و بارگیری به انجام رسید.صابری از افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر تجاری لنگه خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده 150 هزار و 98 تن کالااز طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: از ابتدای سال جاری، 71 هزار و 534 تن کالای غیرنفتی از طریق شناورهای دریایی به بندر لنگه وارد شد.به گفته این مقام مسوول، طی سال جاری 26هزار و 258 تن انواع کالابه ویژه خودروی سواری از این بندر ترانزیت شد.

صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدا یا به مقصد امارات متحده عربی، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر یا ترانزیت شده است.وی همچنین از کاپوتاژ 13 هزار و 413 تن انواع کالاهای غیرنفتی و ثبت افزایش 72درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد: امسال 643 تن صادرات و 12 تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید که کاهش 58 درصدی واردات نفتی در مقایسه با مدت مشابه را نشان می دهد. صابری تصریح کرد: در 4 ماه نخست سال جاری، 25 هزار و 318 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 19 درصدی است.