آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۰
سیاسی
۳
خبر

سید احمد خاتمی: زندانیان منافق محارب بودند

خطیب جمعه تهران گفت: احساس می شود این روزها دنیای استکبار یک برنامه جدیدی بر ضد ملت بزرگ ایران دارند؛ آن برنامه این است که می خواهند جنازه در حال احتضار منافقان امریکایی استکباری را دوباره زنده کنند که زنده شدنی نیست.

به گزارش ایرنا، آیت الله خاتمی افزود: در ماه های پایانی جنگ، منافقان پیاده نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان شما آمدند. در آن زمان یک هفته مانده به عملیات مرصاد، رفتار زندانیان منافق عوض شده بود، به زندانبان ها می گفتند هفته آینده ما زندانبان شما هستیم. وی با بیان این که این اقدام تبانی با محاربان نیست، بلکه محاربه است گفت: پس هم آن هایی که به جنگ بچه های شما آمدند، محارب بودند و هم آن هایی که در زندان همراهی داشتند.

خاتمی با یادآوری آیه محاربه و بغات اضافه کرد: آنچه که امام راحل عظیم الشان در سال 1367 صورت داد، کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمت بزرگی به ملت مسلمان ایران بود. خاتمی همچنین بر خدمت رسانی به مردم تا آخرین روز دولت ها تاکید کرد و گفت: معیشت مردم تحت الشعاع انتخابات قرار نگیرد. وی افزود: ما در نظام اسلامی زندگی می کنیم و معقتدیم همه دولت های بعد از انقلاب مشروع بودند و تنفیذ ولایت را داشته اند؛ بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.