آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۰
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت

گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان که به ارائه آثار موسیقی جنوب کشور می پردازد، روز پنجشنبه 28 مردادماه در تالار وحدت به میزبانی مخاطبان خود نشست.

درخواست حمید متبسم از علی جنتی

حمید متبسم، آهنگساز شناخته شده در متنی کوتاه درخواستی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطرح کرده است. در این متن آمده است: من یک موسیقیدان ایرانی ام، زادگاهم مشهد است و تا هستم برای مردمان وطن و زادگاهم نغمه پردازی می کنم. با صدور مجوز کنسرت ها برای شهر موسیقی دوست و موسیقی پرور مشهد، همشهری های مرا نیز از الطاف و ارزش های داشتن یک قانون اساسی بهره مند سازید.

آخرین وضعیت فیلم های«هنر و تجربه» در جشن خانه سینما

کمال تبریزی درباره آخرین وضعیت حضور فیلم های هنر و تجربه در رقابت جشن خانه سینما گفت: فقط فیلم هایی که دارای پروانه نمایش سینمایی هستند، می توانند در این رقابت شرکت کنند.

پایان داوری آثار دریافتی در جایزه مهرگان ادب

دبیرخانه جایزه مهرگان با اعلام خاتمه کار داوری 403 عنوان کتاب (197 رمان و 206 مجموعه داستان) که در سال های 1392 و 1393 در ایران منتشر شده است، اعلام کرد: هیات داوران جایزه مهرگان ادب، بررسی مرحله مقدماتی و چین های اول و دوم مرحله نهایی را به پایان رسانده و بزودی فهرست آثار برگزیده و راه یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه اعلام خواهد شد.

پایان«صد اثر صد هنرمند» با فروش کلی 240 میلیون تومانی

و چهارمین صد اثر صد هنرمند با فروش 85 اثر در مجموع به مبلغ 240 میلیون تومان در گالری گلستان به پایان رسید. لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان با اعلام خبر فوق از همه مخاطبان که استقبالی شایان توجه از این رویداد تابستانی داشتند،قدردانی کرد و این موفقیت را ماحصل حمایت همیشگی مردم از جامعه هنری خواند.

«حبیب آقا» در راه چهارمین دوره جشنواره فیلم «فریزا» کوزوو

فیلم «حبیب آقا» به کارگردانی محمد حمزه ای به بخش مسابقه فیلم های بلند چهارمین دوره جشنواره فیلم «فریزا» کوزوو راه یافت و با دوازده فیلم دیگر از امریکا، یونان، فرانسه، لهستان، روسیه، استونی، کرواسی، هلند، ایرلند، مقدونیه و ایتالیا به رقابت خواهد پرداخت.