آرشیو پنجشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۸
رسانه
۵

رادیو تصویری پاسخی به نیاز مخاطبان

رادیو تصویری اقدامی فراگیر برای دسترسی بهتر و شیوه جدید تعامل میان مخاطب و رسانه است.

به گزارش روابط عمومی صدا، حمیدرضا غیاثوند، مدیرکل فنی صدا با اشاره به اهمیت رادیو تصویری در فضای رسانه ای امروز گفت: امروزه طیف وسیعی از رسانه ها با قابلیت جذابیت های تصویری، مخاطبان را همراهی می کنند.به نحوی که جاذبه های تصویری با نگاه التقاطی رسانه ای رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر آغاز کرده اند و هر یک سعی در جذب مخاطب بیشتر دارند. رادیو، به عنوان مادر تمام رسانه های نوین نیز با حفظ اصالت خود سعی دارد با استفاده از بستر اینترنت و تصویر، مخاطبان را با خود همراه سازد.وی افزود: هدف ما تغییر رویکرد رادیویی به تلویزیونی شدن نیست. این کار در سال های گذشته نیز به گونه ای انجام شده و قصد ما استفاده از تجربیات قبلی وارتقای آن در این زمینه است. به نحوی که رادیو تصویری با بسترسازی مناسب فنی این امکان را پدید آورده است که از طریق گیرنده های دیجیتال قابل دریافت است.

غیاثوند ادامه داد: محتوای مناسب، ایجاد تناسب حداکثری میان تصاویر، گرافیک و کاریکاتورها با مفهوم صوتی ارائه شده، دریچه ای نو و جدید را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد. در حقیقت این تکنیک می تواند به عنوان آغازی از یک سرآغاز، تجلی و سواد رسانه ای تمام مخاطبان را با جهش قابل توجهی روبه رو کند.

مدیرکل فنی صدا با اشاره به اقدامات خستگی ناپذیر عوامل و کارشناسان فنی رادیو گفت:آنچه تا چند وقت آینده هموطنان با آن مواجه می شوند، حاصل مجموعه تلاش هایی است که از چند سال قبل و در قالب اشکال مختلف صورت گرفته و امیدوارم این قدم مهم گام موثری در جهت پاسخ به نیاز مخاطبان و افزایش آگاهی ها در کشور باشد.