آرشیو یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۱
ایران زمین
۱۹

خبرهای کوتاه

ادامه روند کاهش دمای هوا تا چهارشنبه

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی روند کاهش دما طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در کشور ادامه خواهد داشت و سپس هوا گرم می شود. «محمد اصغری»، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: شرایط بارندگی امروز(یکشنبه) در ارتفاعات البرز مرکزی فراهم است.

همچنین روز دوشنبه نواحی شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز شاهد بارندگی خواهد بود. برای نواحی جنوبی استان های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و نیز مرکز گیلان این هفته بارش به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. خنک ترین روز هفته در بندرعباس امروز (یکشنبه)، تهران، تبریز و کرمانشاه دوشنبه، اصفهان، کرمان و رشت سه شنبه و همچنین مشهد، اهواز و شیراز چهارشنبه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: پدیده غالب نواحی شرقی در 3 روز آینده وزش باد و گرد و خاک است که در زابل، نهبندان و میرجاوه از شدت بیشتری برخوردار می شود. شرایط جوی برای محلول پاشی و سمپاشی در این هفته فراهم است و پرورش دهندگان ماهی در هوادهی به استخرهایشان دقت و زنبورداران نیز آب مورد نیاز زنبورهای عسل را تامین کنند.

آتش سوزی 30 هکتار از اراضی مرزی ایران و ترکمنستان

بر اثر سرایت آتش سوزی مناطق مرزی ترکمنستان به مناطق مرزی ایران در جرگلان خراسان شمالی 30 هکتار از اراضی مرزی 2 کشور در آتش سوخت.

«حسین عظیمی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که ساعت 16 روز جمعه گذشته از مرز ترکمنستان به اراضی منابع طبیعی کشورمان در خراسان شمالی سرایت کرد، با مشارکت افراد محلی، شوراها، دهیاری ها، مرزبانی و اکیپ های منابع طبیعی استان ساعت 20و 30 دقیقه جمعه شب مهار شد.خاطرنشان می شود، در مرداد ماه سال 93 نیز آتش سوزی درمناطق مرزی ترکمنستان و در نزدیکی مرز ایران در منطقه جرگلان رخ داده است.