آرشیو یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۱
جهان
۲۰

دست نیاز <ترامپ> به سوی سیاه پوستان

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که بیش از سه هفته پیاپی در تمام نظرسنجی ها با فاصله 4 تا 9 درصدی از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود عقب است، نه تنها به چرخش از مواضع و شعارهای انتخاباتی خود و تغییر زبان تند و تیزش روی آورده بلکه آشکارا از سیاه پوستان امریکایی رای گدایی می کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این تاجر میلیاردر امریکایی در گردهمایی میشیگان که اکثر شرکت کنندگان آن را سیاه پوستان تشکیل می دادند، خطاب به جمعیت گفت: «هریک از شهروندان امریکایی-آفریقایی تبار در این کشور که می خواهد آینده بهتری داشته باشد، به من رای دهد. با تجربه کردن فردی جدید مانند ترامپ، چه چیزی را از دست می دهید؟ترامپ که اخیرا با هدف کم کردن فاصله اش با رقیب در نظرسنجی ها دست به تغییراتی در ستاد انتخاباتی خود زده و پل مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی اش را وادار به استعفا کرده، پیش بینی کرد، در صورت پیروزی در انتخابات، در پایان چهار سال اول ریاست جمهوری اش به چهره محبوب سیاه پوستان تبدیل شود.جدیدترین نظرسنجی موسسه ایپسوس نشان می دهد، اگر انتخابات ریاست جمهوری امریکا همین هفته برگزار می شد کلینتون 41 و ترامپ 36 درصد آرا را به دست می آوردند.

دونالد ترامپ دیروز همچنین در اقدام تبلیغاتی دیگری به لوئیزیانا ایالت سیل زده امریکا که مردم آن در شرایط ناگواری به سر می برند، رفت و با سیلزدگان دیدار کرد. 32 درصد جمعیت این ایالت را سیاه پوستان تشکیل می دهند.