آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۸۴۴
فرهنگ و هنر
۳۲
چهره ها

اهدای کتابخانه سپانلو به دایره المعارف اسلامی

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب های اهدایی مرحوم محمدعلی سپانلو، محسن جهانگیری و زنده یاد محسن هشترودی به کتابخانه بنیاد دایره المعارف اسلامی صبح دیروز با حضور غلامعلی حدادعادل و محسن جهانگیری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این برنامه حسن سیدعرب، رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی بنیاد دایره المعارف اسلامی گفت: امروز مراسم رونمایی از کتاب های اهدایی 3 استاد بزرگ معاصر به کتابخانه بنیاد دایره المعارف اسلامی را برگزار می کنیم. یکی از کتابخانه های اهدایی، مربوط به استاد محسن جهانگیری است که 954 کتاب فارسی و عربی، 76 شماره مجله، 46 پایان نامه و 11 عنوان کتاب چاپ سنگی و خطی را دربر می گیرد.

وی افزود: کتاب های اهدایی مرحوم سپانلو، هزار و 240 عنوان کتاب فارسی، 100 عنوان مجله و 18 لوح فشرده در حوزه کتابشناسی، تفاسیر قرآن، فقه، تاریخ، فلسفه، رمان، شعر و فرهنگ نامه هستند. استاد سپانلو اواخر عمرش خواسته بود کتاب های کتابخانه اش به بنیاد دایره المعارف اسلامی اهدا شود. البته تعداد دیگری از کتاب های ایشان قرار است به کتابخانه بنیاد اهدا شده و به این کتابخانه منتقل شود.رئیس کتابخانه بنیاد دایره المعارف اسلامی ادامه داد: کتابخانه اهدایی مرحوم محسن هشترودی هم 303 عنوان لاتین، 4 عنوان فارسی، یک کتاب چاپ سنگی و 7 شماره مجله را در حوزه های ریاضیات، نجوم، عرفان، پزشکی، داستان و دستور زبان روسی شامل می شود.