آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۳
اقتصادی
۶

اخبار

تشکیل کنسرسیوم تجارت محصولات کشاورزی میان ایران، روسیه و قزاقستان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از تشکیل کنسرسیوم مشترک میان ایران، روسیه و قزاقستان برای توسعه مبادلات تجاری در زمینه محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین صفایی اظهار کرد: کنسرسیوم مشترک (دو کنسرسیوم با شرکت های روسی و یک کنسرسیوم با قزاقستان) با روسیه و قزاقستان تشکیل داده ایم تا بتوانیم تجارت خارجی محصولات کشاورزی را توسعه دهیم که البته در این میان هدف ما واردات گندم از روسیه نیست، اما اگر نیازی به واردات داشته باشیم می توانیم از طریق این کنسرسیوم نیاز خود را تامین کنیم، چرا که روسیه یکی از بزرگ ترین صادرکننده های گندم در منطقه است.

تمام وانت های داخلی بی کیفیت بودند!

نزدیک به صد درصد (2/99) وانت های تولیدی در خودروسازان داخلی در پایین ترین سطح کیفی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، براساس ارزیابی صورت گرفته معادل 2/99 درصد از وانت های تولیدی در تیر ماه امسال (براساس شمارگان تولید) تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده اند.

هیچ کدام از وانت های تولیدی در تیر ماه امسال دو ستاره کیفی را کسب نکرده و تنها 8/0 درصد از وانت های تولیدی توانسته اند سه ستاره کیفی را کسب کنند.

نکته قابل توجه این است که هیچ یک از وانت های تولیدی از سوی خودروسازان داخلی در تیر ماه امسال نتوانسته اند چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب کنند.