آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۳
فن آوری
۸
خبر

رفع ابهام از فعالیت <مستر کارت>

«در خصوص فعالیت مسترکارت در ایران خلط مبحث صورت گرفته است چرا که ما اعلام کردیم با توجه به باز شدن فضای تحریم ها همکاری های بین المللی در عرصه های مختلف ارتباطی آغاز شده و بر این اساس با یکی از شرکت هایی که کارت های اعتباری بین المللی توزیع می کنند توسط شرکت پست قرارداد منعقد کرده ایم.»

به گزارش مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات با بیان مطلب فوق افزود: در آن زمان نیز نامی از مسترکارت نبرده ایم اما برخی رسانه ها این سرویس را به خدمات مسترکارت تعبیر کردند. در حالی که این شرکت واسط که خدمات کارت اعتباری بین المللی ارائه می کند با نام «ویژن کارت» در ایران فعال است بر این اساس می توان هم به مستر کارت حق داد که در این زمینه اعلام موضع کرده هم خدماتی که از سوی شرکت پست اعلام شده، درست است.

واعظی در مورد اظهارنظر معاون دادستانی کشور در خصوص تصمیم برای فیلتر شبکه اجتماعی تلگرام در صورت انتقال نیافتن سرورهای این شبکه اجتماعی خارجی به «ایران» گفت: براساس سیاستگذاری های کلان نظام، مقرر شده است که در مورد تشخیص تمام شبکه های اجتماعی که مخاطب انبوه دارند در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری شود. بر این اساس دبیر شورای عالی فضای مجازی باید در این خصوص توضیح دهند اما آنچه من می دانم این است که تاکنون هیچ تصمیم گیری جدیدی در خصوص تلگرام صورت نگرفته است.