آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۲
فوتبال ایران
۱۱

آندو: عرب ها از تماشاگران ما می ترسند

الان وقت عمل است، نه حرف زدن

آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی ایران، با تجربه فراوانی که دارد، مهره ای مهم در مسیر جام جهانی به حساب می آید.

همیشه در بازی های بزرگ، تجربه بازیکنانی نظیر آندو به کار تیم می آید و می تواند سرنوشت بازی را عوض کند. مثلااو در بازی برگشت ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی انتخابی، زیر فشار و با دست شکست، پاسی به قوچان نژاد داد که زمینه ساز گل برتری و سپس صعود تیم ملی به جام جهانی بود. تیموریان در بازی رفت هم جزو بازیکنانی بود که اثرگذار کار کرد. کی روش امیدوار است از تجربه بازیکنانی مثل او بتواند نهایت استفاده را ببرد. آندو که این روزها سنگین تر از هر زمان دیگری با تیم ملی تمرین می کند، درباره آخرین شرایط ایران به جام جم می گوید: راستش الان وقت حرف زدن نیست. وقت عمل کردن است. ما دیگر فرصتی تا بازی قطر نداریم و باید همه توان خود را بگذاریم. هر کدام از بازی هایی که انجام می دهیم، برایمان حکم فینال را دارد.

او درباره خواسته تیم ملی از هواداران می گوید: به قول معروف اگر آب دستشان است زمین بگذارند و به ورزشگاه بیایند. (خنده) عرب ها به طور کلی از تماشاگران ما می ترسند. از نظر امکانات که به پای آنها نمی رسیم به همین خاطر همیشه یکی از برگ های برنده ما حضور تماشاگران بوده است.

آندو در پاسخ به این سوال که پیش بینی ات از نتیجه بازی چیست؟ جواب می دهد: پیش بینی نمی شود کرد، ما محکوم به برد هستیم، چون در خانه خودمان بازی می کنیم. با توجه به اتفاقات دوره قبل، باتجربه تر شده ایم. ما آن دوره به ازبکستان در تهران و لبنان در بیروت باختیم که کارمان را خیلی سخت کرد. این دوره نمی خواهیم آن اشتباهات را تکرار کنیم.