آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۲
سینما
۱۲

راش

تخلف آشکار پردیس چارسو

پردیس های مختلف سینمایی از نمایش سودآور فیلم های خارجی نمی گذرند. برخی از این پردیس ها تنها در سینما تک به اکران فیلم خارجی می پردازند و تنها اعضای باشگاه سینما تک می توانند از این فیلم ها بهره ببرند اما سالن سینما چارسو همچنان به تخلف آشکار خود ادامه می دهد و اکران فیلم انیمیشن خارجی را در برنامه سایت خود قرار داده است.

چارسو در حالی از این شرایط بهره می برد که بسیاری از سینماداران به قوانین احترام می گذارند و خود را از درآمد قابل توجهی به سبب رعایت قوانین و ضوابط محروم کرده اند. آنچه نمایش فیلم های خارجی را مهم می کند، این است که سالن داران هیچ هزینه ای را بابت اکران فیلم ها پرداخت نمی کنند و تمام مبلغ بلیت فروشی متعلق به سینمای نمایش دهنده است.

شورای صنفی نمایش در هفته های گذشته سالن داران را موظف به دریافت مجوز از ارشاد کرد، همچنین دریافت مجوز از شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم خارجی ضرورت داشت اما متاسفانه سالن سینما چارسو همچنان به فعالیت خود درخصوص اکران فیلم های خارجی بدون دریافت مجوز اقدام کرده است. به نظر می رسد وزارت ارشاد در اکران فیلم های خارجی در سالن های سینما برخورد درستی با متخلفان نداشته که این گونه و در هفته های متمادی به تخلفات خود ادامه می دهند. / فارس

ممنوع الفعالیت شدن برخی سینماگران

در پی پخش تیزرهای ماهواره ای برخی فیلم های در حال اکران، دادستانی بتازگی در نامه ای به سازمان سینمایی وزارت ارشاد برخی از سینماگران را که این روزها فیلم بر پرده دارند و تیزر فیلم هایشان در شبکه های ماهواره ای پخش شده، ممنوع الفعالیت اعلام کرده است.

حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی صحت این موضوع را تائید کرد و صحبت در این زمینه را به بعد از جلسه ای که با سینماگران خواهد داشت، موکول کرد. / ایسنا