آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۲
ورزش
۱۰

معجزه وقار با 76 پیروزی خداحافظی کرد

صرب ها بعد از 20 سال که از سکوهای المپیک دور شده بودند در بازی های بسکتبال المپیک ریو خود را به سکوی دوم رساندند، اما آمریکا در پایان این بازی ها پانزدهمین طلای بسکتبال المپیک را بر گردن انداخت.

در فینال بسکتبال بین آمریکا و صربستان معادلات بازی خیلی پیچیده نشد. صربستان در آغاز وقت نخست امتیازاتی را به دست آورد. بعد دست آمریکایی ها گرم شد و بازی با 30امتیاز اختلاف در نتیجه 96 بر 66 به پایان رسید. در این دیدار درخشش کوین دورانت با 30 امتیاز و تشویق های خاص دی آندره جردن روی نیمکت تیم آمریکا تماشایی بود و کازینس نیز برابر رادولیکا قدرت نمایی کرد.

مایک شیسفسکی، معجزه وقار و سرمربی تیم آمریکا برای آخرین بار روی نیمکت تیم ملی کشورش نشست و با رکورد 76 پیروزی پی درپی به دوران مربیگری خود در تیم آمریکا پایان داد. کارملو آنتونی با یک برنز و سه طلای المپیک از تیم ملی آمریکا خداحافظی کرد.

در بازی رده بندی تیم اسپانیا با یک امتیاز و نتیجه 89 بر 88 تیم استرالیا را شکست داد تا بعد از دو نقره بازی های 2008 و 2012 با برنز بسکتبال 2016، بازی ها را ترک کند. اسپانیایی ها در ادوار گذشته نیز صاحب یک نقره شده بودند.

قهرمان های ابدی

قهرمانی آمریکا در رقابت های بسکتبال ریو، خبری تکراری و همیشگی است و شاید کمتر کسی در مسابقاتی که این تیم قدرتمند حضور دارد، حاضر به شرط بندی روی تیم های دیگر شود. آمریکا 15 طلااز بسکتبال در المپیک ها دارد.