آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
اخبار کشور
۳

با حضور وزیر نیرو انجام شد؛ بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور در مشهد

بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور با حضور وزیر نیرو در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: تصفیه خانه فاضلاب «التیمور» با ظرفیت 80 هزار مترمکعب در شبانه روز و هزینه بیش از 750 میلیارد ریال ساخته شده است.

سیدعلیرضا طباطبایی افزود: این تصفیه خانه که با تسهیلات بانک توسعه اسلامی طی پنج سال و با فرآیند تصفیه لجن فعال با حذف نیتروژن و توسط کارگران و مهندسین ایرانی ساخته شده از کیفیت مطلوب و استاندارد بین المللی برخوردار می باشد.

وی اظهار کرد: بهبود استانداردهای زیست محیطی و تامین آب اراضی کشاورزی توسط پساب حاصل از این تصفیه خانه از مهم ترین اهداف ساخت این تصفیه خانه است.

وی گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه مزبور ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب فعال در مشهد به 180 هزار مترمکعب در روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت مشهد زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 700 کیلومتر شبکه فاضلاب در مشهد اجرا شده و تا پایان سال جاری نیز حدود 150 کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اجرا می شود.

وی ادامه داد: تا دو ماه آینده تصفیه خانه فاضلاب «خین عرب» مشهد نیز با ظرفیت 83 هزار مترمکعب به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: طی 3 سال اخیر 3 هزار و 700 روستا به شبکه آب آشامیدنی سالم متصل شده اند و امسال نیز افزون بر 2 هزار روستا در سراسر کشور از شبکه آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند می شوند که تعداد پرشماری از این روستاها در هفته دولت امسال به این شبکه متصل می شوند.

وزیر نیرو در سفر به خراسان رضوی 126 پروژه صنعت برق را در استان های سه گانه خراسان با هزینه هزار و 50 میلیارد ریال بهره برداری کرد. مهم ترین این پروژه ها پست های 132 کیلوولت تپه سلام، شهرک صنعتی چناران، فارمد، شهرک صنعتی کاویان، چناران و ساحل برج و خط های ارتباطی آنها، کابل 132 کیلوولت رضوی شهدا و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت زرین دشت اعلام شد.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: خراسان رضوی در صنعت برق از تولید فراتر رفته است. حمید چیت چیان از برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه های جدید برق با بازده 60 درصد خبر داد و افزود: حداکثر بازده نیروگاه های فعلی در کشور 44/5 درصد که بیشتر مربوط به نیروگاه های سیکل ترکیبی است.