آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
شهرستان ها
۷

محرومیت روستاهای شعیبیه شوشتر از امکانات اولیه زندگی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به محرومیت روستاهای شعیبیه در شوشتر و مشکلات تامین آب، جاده، فاضلاب و گاز این روستاها گفت: این مناطق هنوز گازکشی نشده و قدمت مدارس نیز خیلی بالاست و هر لحظه ممکن است تخریب شوند.

اهواز - خبرنگار کیهان: سیدابوالفضل رضوی یکی دیگر از مشکلات کشاورزان این روستاها را نداشتن بیمه عنوان کرد و گفت: کارشناسان بیمه برای این کشاورزان هیچ کاری نکرده اند در حالی که تمامی منبع درآمد آنها دامداری و کشاورزی است.

وی افزود: با تشکیل شرکت های تعاونی بالای 100 خانوار در هر روستا 2 میلیارد تومان و بالای 50 خانوار، 3 میلیارد تومان تسهیلات اعطا می شود و با افزایش تعداد خانوار در هر روستا، حمایت ها نیز افزوده خواهد شد.

رضوی بر لزوم حل مشکل بیکاری جوانان این مناطق تاکید کرد و گفت: به افرادی که عضو تعاونی هستند کارت یارانه داده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای هفت استان مرزی از جمله خوزستان با سپاه پاسداران تفاهم نامه ای امضا شده تا شرکت های تعاونی تشکیل دهند و مردم را سهامدار کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: برای روستاهای غیرمرزی با 60 تا 80 درصد آورده نیز کارمزد سه درصد ارائه می شود.

رضوی وعده داد که مشکل تامین آب آشامیدنی این مناطق حل و همچنین امسال یا سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شوند.

در این سفر با پیگیری استاندار قرار شد مدرسه صحاک یریح بازسازی و به مدرسه راهنمایی دخترانه برای استفاده هشت روستای منطقه یریه، صحاکیه و شعیبیه تغییر کاربری شود.