آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
شهرستان ها
۷

رئیس جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد: تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی ماشین آلات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی ناوگان کشاورزی استان خبر داد.

همدان- خبرنگار کیهان:منصور رضوانی جلال در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان که 65 درصد آن فرسوده است، افزود: سال گذشته نیز مبلغ 520 میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: مبلغ مذکور در قالب تسهیلات با سود 15 درصد به متقاضیان بهینه سازی ماشین آلات پرداخت می شود و در صورت جذب کل مبلغ 500میلیارد ریال، استان می تواند از سهمیه تسهیلات متمرکز وزارت خانه نیز به همین منظور استفاده کند.

رضوانی جلال اعلام کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی استان برای سال جاری معادل 280 میلیون دلار هدف گذاری شده که باید تا پایان سال محقق شود و تاکنون نیز معادل 170میلیون دلار آن محقق شده است. وی سپس اظهار داشت: در سال جاری بیش از 410هزار تن گندم به ارزش 6 هزار و 489میلیارد ریال از کشاورزان توسط دولت خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان ساخت: برای افزایش سطح زیرکشت کلزا بسته های تشویقی خوبی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: هدف گذاری کشت محصول کلزا در سال جاری برای استان، معادل 10 هزار تن است که از سوی دولت خرید تضمینی انجام شده و بهای محصول به موقع و کامل به کلزاکاران پرداخت می شود.

رضوانی جلال گفت: همزمان با هفته دولت امسال، تعداد 56 طرح و پروژه در نقاط مختلف استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: جهت اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آنها، 396 مورد اشتغال ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: این طرح ها و پروژه ها، در بخش های آب و خاک، دام، شیلات، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی است.