آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

واگذاری 700 سند مالکیت املاک بنیاد مستضعفان به اهالی کالپوش شاهرود

سند مالکیت 700 قطعه از املاک بنیاد مستضعفان در آیینی با حضور محمد سعیدی کیا رئیس سازمان بنیاد مستضعفان به اهالی روستای رضوان کالپوش شاهرود واگذار شد.

محمد سعیدی کیا رئیس سازمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این آیین با اشاره به واگذاری این اسناد و املاک گفت: این املاک یک میلیون و دویست هزار مترمربع زمین و ملک بود که مردم محلی در آنها ساکن بودند که در قالب 700 سند مالکیت به واجدان شرایط واگذار شد.

وی افزود: این اسناد واگذار شده مربوط به املاک بوده و اسناد زمین های کشاورزی نیز به تدریج واگذار می شود.

وی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در جهت رفع مشکلات مردم این طرح را اجرا می کند تا اشخاصی که در این املاک مشغول فعالیت هستند، بتوانند از تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات اقتصادی استفاده کنند.

سعیدی کیا با اشاره به محرومیت های شهرستان میامی و با بیان ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای حمایت از هرگونه طرح کارآفرین و سرمایه گذاری اعلام می کند و هر طرح که قابلیت و توجیه اقتصادی داشته باشد، از حمایت بنیاد مستضعفان برخوردار خواهد شد.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اعطای تسهیلات تا سقف مبلغ 20 میلیارد ریال به سرمایه گذاران در مناطق محروم افزود: پنج درصد بهره وام را بنیاد مستضعفان و پنج درصد از طریق استانداری ها و مابقی توسط سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق داده می شود.

وی افزود: امسال 6 هزار و 500 قطعه سند از املاک بنیاد مستضعفان به مردم واگذار شده است که این رقم تا پایان سال به 20 هزار قطعه سند می رسد. سعیدی کیا گفت: واگذاری 95 درصد این اسناد با توجه به وضعیت معیشت تحویل گیرندگان اسناد رایگان است.