آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
صفحه آخر
۱۲

درگیری های خونین در دانشگاه آمریکایی کابل با 14 کشته و 44 مجروح پایان یافت

تیراندازی و حمله افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی کابل پس از 10 ساعت درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان و کشته شدن 14 تن و زخمی شدن نزدیک به 44 تن به پایان رسید.

گروهی از افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی شهر کابل در منطقه دارالامان در غرب این شهر حمله کردند. در این حمله که ساعت 19 به وقت محلی شروع شد دو عامل انتحاری خود را در مقابل درب ورودی دانشگاه منفجر کردند و گروهی دیگر از افراد مسلح وارد این دانشگاه شدند و اقدام به تیراندازی کردند. در این حادثه 7 دانشجو، یک استاد، سه پلیس و سه محافظ کشته شدند و 44 تن دیگر مجروح و 750 تن دیگر نجات یافتند. دانشگاه آمریکایی شهر کابل 1700 دانشجو دارد که در هنگام حمله افراد مسلح 800 نفر از دانشجویان در دانشگاه حضور داشتند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

این حمله دو هفته پس از واقعه آدم ربایی روی می دهد که در جریان آن دو کارمند دانشگاه، یکی استرالیایی و دیگری آمریکایی ربوده شدند. هنوز از سرنوشت این دو تن و این که چه اشخاصی آنها را گروگان گرفته اند گزارشی منتشر نشده است. شورای امنیت حمله به دانشگاه آمریکایی شهر کابل و کشته و زخمی شدن تعدادی در این حمله را محکوم کرده است. در همین رابطه رئیس جمهور افغانستان در جلسه شورای امنیت ملی این کشور طی تماس تلفنی از رئیس ستاد ارتش پاکستان خواست تا مقامات امنیتی این کشور در مورد حمله به دانشگاه آمریکایی کابل تحقیق و اقدامات جدی در این باره انجام دهند.

شورای امنیت افغانستان نیز اعلام کرده که برای پیگیری عوامل حمله مذکور از تمام امکانات خود استفاده خواهد کرد و این درحالی است که تحقیقات و بررسی شواهد و اسناد در جریان است.