آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۶
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

رویترز: جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس می گوید یک روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اطلاعات مهم و قابل توجهی درباره هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دموکرات منتشر خواهد کرد. برخی از رسانه ها این افشاگری را «یک بازی برای تغییر نتایج انتخابات» ارزیابی کرده اند.

لبنان

ال.بی.سی: بخش اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرده مسئول قاچاق سلاح داعش در لبنان را بازداشت کرده است. مرزهای لبنان از آغاز بحران در سوریه یکی از گذرگاه های انتقال سلاح برای گروه های تروریستی بوده است.

کلمبیا

بی.بی.سی: دولت کلمبیا و شورشیان فارک با امضای یک پیمان صلح تاریخی به پنج دهه جنگ داخلی در این کشور که صدها هزار کشته به جا گذاشت پایان دادند. این مناقشه جان 220 هزار نفر را گرفته و میلیون ها نفر را آواره کرده است.

فلسطین

فارس: یک مسئول فلسطینی اعلام کرده 62 درصد کرانه باختری به شهرک های صهیونیستی تبدیل شده است و چیزی برای ملت فلسطین باقی نمانده است. ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می گیرد که سازمان های بین المللی، کشورها و مجامع حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را از این اقدام غیرانسانی منع کرده اند.

چین

دیلی پاکستان: به گفته وزارت دفاع چین ارتش این کشور به نیروهای ارتش سوریه آموزش می دهد. این آموزش ها شامل آموزش های پزشکی و پرستاری است و در خاک چین صورت می گیرد. چین حامی و پشتیبان دولت سوریه است.

پاکستان

تسنیم: عضو پیشین القاعده که به تازگی از زندان های پاکستان آزاد شده از بازداشت ایمن ا لظواهری سرکرده القاعده خبر داده است. وی گفته، در زندان پاکستان ایمن الظواهری را دیدم و با یکدیگر گفت وگو کردیم. این عضو القاعده مدعی شد که الظواهری در زندان های پاکستان شکنجه می شود!

هند

اکسپرس نیوز: وزیر کشور هند در حالی قرار است به منطقه کشمیر سفر کند که رهبران کشمیر می گویند از دیدار با وی امتناع می کنند. این سفر در حالی انجام می شود که حکومت نظامی نیروهای امنیتی هند در کشمیر از 48 روز گذشته تاکنون ادامه دارد. درگیری های مردم کشمیر با نیروهای امنیتی هند از حدود دو ماه گذشته تاکنون ادامه دارد و تاکنون 90 کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.