آرشیو یکشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۶
ایران
۱۵

یک محیط بان دیگر قربانی شکارچیان متخلف

هنوز دو ماه از شهادت سه محیط بان کشورمان در استان های هرمزگان و فارس نمی گذرد، که روز گذشته خبر تلخ زخمی و مجروح شدن رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز در استان خوزستان توسط شکارچیان متخلف رسانه ای شد، اتفاقی که یکبار دیگر ضرورت توجه به شرایط محیط بانان و تصویب قوانینی در راستای حمایت از سربازان طبیعت ایران زمین را گوشزد می کند.

البته آن طور که خبرگزاری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، گزارش کرده اند، خوشبختانه خطر از بیخ گوش این محیط بان که رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رامهرمز هم هست، گذشته و وی تحت مراقبت پزشکی است.

براساس این خبر، محسن مرحمتی صبح روز جمعه، پنجم شهریور در جریان گشت و کنترل مناطق حفاظت شده و در پی تعقیب و گریز سه نفر از شکارچیان متخلف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و از ناحیه دست و پا مجروح و به بیمارستان منتقل می شود. گرچه حال عمومی وی اکنون خوب گزارش شده است.

براساس این گزارش متخلفان نیز شناسایی شده و با دریافت حکم قضایی دستگیر و برای پیگیری مراحل قانونی مراجع قضایی شهرستان معرفی شده اند.

بهمن پارسال نیز ماموران منطقه حفاظت شده کرایی در شهرستان شوشتر هدف گلوله شکارچیان متخلف قرار گرفتند. تاکنون بیش از 100 نفر از محیط بانان در کشور به دست شکارچیان متخلف کشته و بسیاری نیز مجروح و برخی نیز از سوی متخلفان تهدید شده اند.