آرشیو دوشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۸
شهرستان ها
۷

بحران کم آبی در 30 روستای بشاگرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: بیش از 30 روستای شهرستان بشاگرد با مشکل جدی کم آبی مواجه هستند.

عبدالحمید حمزه پور اظهار داشت: این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی با کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی مناسب در جهت آب رسانی به روستاها مواجه است.

وی افزود: منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه ها می شودکه متاسفانه به علت سطحی بودن این چشمه ها و نبود منابع آب های زیرزمینی و نبود بارش مناسب در یک سال اخیر این منابع نیز خشک و تامین آب روستاهای این شهرستان با مشکل مواجه شده است.

حمزه پور خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای پروژه های آبرسانی روستایی این شهرستان مصوب شده است.

وی درخصوص برنامه های بلندمدت این شرکت در راستای آبرسانی به شهرستان بشاگرد بیان کرد: از برنامه های اولویت دار، انتقال آب از سد جگین و صغران برای تامین آب بیش از 40 روستای این شهرستان است.

حمزه پور تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز در راستای اجرای این پروژه 2 هزار میلیارد ریال است که با تامین آن مشکل بی آبی بسیاری از روستاهای این شهرستان رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آبرسانی به این شهرستان که از جمله نقاط کمتر برخوردار استان است، در هفته دولت و پروژه آبرسانی به روستای پاهتک بشاگرد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و 200 خانوار این روستا از نعمت آب سالم بهره مند شدند.

مدیرعامل آبفار هرمزگان گفت: به زودی عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آبرسانی به 40 روستای بشاگرد با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال آغاز می شود.