آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۳
ورزش
۱۵
نگاه-2

به جز ایران 4 تیم مدعی صعود هستند

امیرحسین پیروانی

1- قطر جزو تیم های خوب آسیا شده است. آنها در دوره قبل مسابقات جوانان قهرمان آسیا شدند و مشخص است که برای موفقیت در فوتبال سرمایه گذاری کرده اند. علاوه بر این آنها بازیکنانی را از آفریقا و امریکا جذب کرده اند و در حال حاضر تیم قدرتمندی دارند.

آنها می خواهند قبل از برگزاری جام جهانی 2022 در کشورشان، برای یک بار هم که شده به جام جهانی صعود کنند و در واقع در فوتبال جهان اعتبار را به دست بیاورند و تجربه کسب کنند. قطری ها از مدت ها قبل برنامه ریزی خود را انجام داده اند و جزو مدعیان صعود به جام جهانی محسوب می شوند. تیم ملی بازیکنان خوب و مستعدی دارد و یک مربی بزرگ این تیم را هدایت می کند. ایران با حمایت هوادارانش می تواند شرایط سختی را برای قطر رقم بزند و با شکست دادن این تیم گام بلندی را برای صعود به جام جهانی بردارد.

2- در مسابقاتی که به صورت رفت و برگشت انجام می شود، تعداد گل های زده و خورده رقبا هم اهمیت دارد. هر چهار تیم کره جنوبی، ازبکستان، قطر و چین شانس صعود به جام جهانی هستند و سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند. ازبکستان در هر دوره پیشرفت کرده و در انتخابی جام جهانی 2014 با تفاضل گل کمتر به جام جهانی صعود نکرد.

* کارشناس فوتبال