آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

رویش های مسابقه «حافظان حرم» به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در اختتامیه مسابقه ادبی حافظان حرم گفت رویش های حاصل از این رقابت را به حافظ تاریخی مشاهد مشرفه، حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم می کنند.

مهدی قزلی در مراسم پایانی اهدای جایزه برگزیدگان و شایستگان تقدیر مسابقه شعر و داستان یک دقیقه ای حافظان حرم گفت: امروز، نوشتن برای حافظان حرم را باید با نوشتن برای جنگ در سال های 61 و 62 مقایسه کرد که در این مقایسه، وضع امروز ما بهتر است. توجه جوانان به موضع، همراهی محتوایی آثار با اهداف و نیات حافظان و مجتهدان و توجه به مسائل جدید مثل همسران شهدا، نشان از یک رویش ادبی جدید است که ما آن را به فال نیک می گیریم.

وی تاکید کرد: وجود جوانمردانی مانند قاسم سلیمانی و حافظان حرم در خط مقدم نبرد می تواند به دفاع منطقی از هویت دینی و ملی ما بینجامد. حال که قرار است رزمنده ها به تعبیر رهبری برای «دفاع از ایران» بجنگند و «دفاع از حرم شان» همان «دفاع از ایران» باشد، متناسب است بر این دو مولفه (ایران و اسلام) تاکید و از جنگ «حرفه ای» با روش، مزد، مبدا و غایت انحرافی پرهیز شود. ما در این جشنواره به دنبال برجسته کردن همین دو مولفه بوده ایم.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان اظهار کرد: تعداد بالای شرکت کننده در این جایزه عظمت ارادت و علاقه به موضوعی را نشان می دهد که اطلاعات عینی و شهودی زیادی هم از آن وجود ندارد. ما این ارادت ها و این رویش جدی جوانانه در عرصه ادبیات جهاد در راه خدا را که به احترام حفاظت از حریم و حرم اهل بیت (ع) به وجود آمده از طرف شرکت کنندگان، خانواده های شهدای حاضر و برگزارکنندگان به فرمانده مجاهدان و حافظ مشاهد مشرفه حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم می کنیم که حافظ تاریخی مشاهد مشرفه شدند.

مسابقه ادبی حافظان حرم، عصر دوشنبه با اهدای جوایزی به دو برگزیده و هفت تقدیری در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.