آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۰۰
ورزشی
۲۳

فوتبال جهان

مارادونا: من دزد نیستم!

دیه گو مارادونا، اسطوره جنجالی فوتبال آرژانتین این اتهام را که با پاسپورت جعلی و سرقتی قصد سفر به امارات را داشته است، رد کرد و گفت دزد نیست و به یاوه گویی های رسانه های اروپایی پیرامون خویش بی توجه است. وی که با همراهی همسرش قصد خروج از آرژانتین را داشت اما با شائبه استفاده از پاسپورتی جعلی برای دقایقی بازداشت شد، افزود: قضیه را به وکیلم سپرده ام و جایی برای نگرانی نیست.

اینفانتینو: حقوق من شرم آور است

در پی اعلام حقوق سالانه رئیس فیفا در روزنامه بلیک سوئیس و ذکر رقم 8/1 میلیون یورو برای جیانی اینفانتینو مقام اول ایتالیایی- سوئیسی این سازمان، وی این رقم را بسیار کمتر از اندازه ها و استانداردهای رئیس فیفا و مبلغی شرم آور خواند. وی متذکر شد درحالی که حقوق سپ بلاتر رئیس سوئیسی قبلی فیفا 2/3 میلیون یورو در سال بود، دستمزد وی نباید سیر نزولی داشته باشد و از گذشته هم کمتر باشد. حقوق فعلی اینفانتینو را که از 7 اسفند 24 رئیس فیفا شد هیات اجرایی فیفا تعیین کرده و کوشیده است با کم کردن مبلغ قابل دستیابی برای رئیس فیفا، از تکرار اختلاس های بزرگ در این نهاد که موجب عزل بلاتر شد، جلوگیری کند.

دشان: واکاوی گذشته فایده ای ندارد

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه گفت: پیکارهای امسال «یورو» که با شکست تیم وی در فینال برابر پرتغال همراه شد، هرچه بود تمام شد و نیازی به واکاوی گذشته نیست و بهتر است فقط به آینده نگاه کرد. وی که خروس های آبی را مهیای بازی دوستانه اما مهم برابر ایتالیا می کند، در مورد کریم بنزما و احتمال بازگرداندن وی به تیم ملی پس از غیبت خبرسازش در پیکارهای «یورو» نیز گفت: او فعلا آماده نیست اما اگر آماده شود، او را دعوت خواهم کرد، نیازی هم نیست که برای شروع یک روند بابت خطای اخلاقی بزرگ سال گذشته اش عذرخواهی کند.