آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۱
اخبار کشور
۳

در دفاع از حریم اهل بیت(ع)، سردار غلامی به کما رفت

سردار احمد غلامی از پیشکسوتان عرصه جهاد و دفاع مقدس که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شده بود، بر اثر اصابت ترکش به کما رفت.

به گزارش تسنیم، در حالی که روز گذشته اخباری مبنی بر شهادت سردار احمد غلامی در منطقه حلب سوریه منتشر شد، برخی خبرهای دیگر حاکی است که این سردار پیشکسوت عرصه جهاد و دفاع مقدس روز سه شنبه بر اثر اصابت ترکش به سرش به کما رفته است و در بیمارستان توسط دستگاه نفس می کشد و هرچند احتمال مرگ مغزی سردار غلامی وجود دارد اما خبر شهادتش تا لحظه تنظیم خبر تایید نشده است.

سردار غلامی از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) و از مستشاران زبده نظامی و از فعالان مبارزه با اشرار قبل از دوران دفاع مقدس در کردستان و غرب کشور بود. وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد در عملیات های مختلف حضور فعال داشت و از فرماندهان حاضر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس بود. بعد از آن به همراه شهید علیرضا موحد دانش و کاظم رستگار به تاسیس لشکر 10 سید الشهدا(ع) همت گمارد و در این لشکر جانشین حاج کاظم رستگار فرمانده این لشکر بود و بعد از آن تیپ 110 خاتم الانبیا را راه اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد.

وی بعد از اتمام 8 سال دفاع مقدس نیز یکی از معاونین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگی در همین سمت ماند. او حتی بعد از دوران بازنشستگی نیز در زمینه مقاومت و نشر ارزش های دفاع مقدس می کوشید. سردار غلامی عضو هیئت امنای مجمع رزمندگان لشکر 10 سید الشهدا(ع) شد و در این مجمع فعال بود. وقتی بحث تجاوز تکفیری ها به کشورهای اسلامی و مردم مظلوم عراق و سوریه پیش آمد، به دلیل تجربه فراوانی که در امور رزم و فنون نظامی داشت به عنوان مستشار نظامی به سوریه و عراق رفت و مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای مقاومت را بر عهده گرفت.