آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۱
صفحه آخر
۱۲

با تاکید بر وخامت اوضاع سیاسی و اجتماعی اسرائیل

رئیس سابق موساد: خطر جنگ داخلی اسرائیل را تهدید می کند

رئیس سابق موساد وقوع جنگ داخلی در اسرائیل را بعید ندانست و گفت، ما بیش از اینکه نگران تهدیدات خارجی باشیم باید نگران تهدیدات داخلی باشیم.

«تامیر پاردو»، رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه اعلام کرد که احتمال وقوع جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی به دلیل اختلافات گسترده و جناح بندی های داخلی بعید نیست.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از مطبوعات رژیم صهیونیستی، رئیس سابق موساد افزود، ما باید بیش از آنکه نگران تهدیدات خارجی باشیم باید نگران تهدیدات داخلی باشیم چرا که وقتی جامعه ای درگیر اختلافات داخلی شد و آن اختلافات هم از حد معین گذشت، در آن صورت می توان جنگ داخلی را احتمال داد.

وی اظهار داشت، برخی طرف ها سعی در تحمیل دیدگاه خود به طرف های دیگر را دارند و این در حالی است که شکست خورده بودن این تلاش ها قبلا ثابت شده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی ماه هاست که در سراشیبی سقوط قرار گرفته و در کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اختلافات زیادی میان وزرا و نتانیاهو وجود دارد. این بحران داخلی و اختلافات روزافزون در دستگاه های دولتی و امنیتی تا بدانجا بوده که «تزیپی لیونی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نتانیاهو بالاخره کاری خواهد کرد که رژیم صهیونیستی به سراشیبی سقوط زودتر نزدیک شود و از هم فرو بپاشد. مشکلات اقتصادی، بحران های اجتماعی ناشی از افزایش فاصله طبقاتی در این رژیم، نبود امنیت، نگرانی و ترس از حملات مقاومت، مهاجرت های معکوس و بحران خلاجمعیت از جمله مشکلات و بحران هایی است که این رژیم را با خطر فروپاشی روبه رو کرده است. تحلیلگران معتقدند این رژیم بالاخره از درون فرو پاشیده می شود و نیازی به تهدیدات خارجی نیست در واقع همین دیدگاهی که از سوی اکثر مقامات این رژیم بارها عنوان شده است.