آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۲
شهرستان ها
۷

برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان

یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با حضور نمایندگان 25 استان کشور در زنجان برگزار شد.

زنجان- خبرنگار کیهان: این جشنواره با شعار «یک جشنواره خوشمزه...» از هشتم تا 13 شهریور ماه در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان با اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی برپا شد. در این جشنواره مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار داشت: در یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی نمایندگانی از 25 استان کشور برای پخت آش محلی خود حضور داشتند.

مهندس یحیی رحمتی افزود: گروه موسیقی 6 استان نیز در شب های برپایی این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند و سوغات و صنایع دستی استان های مختلف کشور در 103 غرفه عرضه شد و 42 غرفه نیز برای پخت و عرضه آش‎های محلی و سنتی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اکنون جشنواره ملی آش ایرانی تبدیل به الگویی برای سایر جشنواره های غذایی در کشور شده است.

رحمتی به برگزاری جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو اشاره کرد وگفت: با توجه به استقبال بسیار خوب از این جشنواره در سال گذشته، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال جشنواره غذای کشورهای عضو اکو از بدنه جشنواره ملی آش ایرانی استان زنجان جدا شد و قرار است دومین جشنواره غذاهای عضو اکو در مهرماه سال جاری در زنجان برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان در پایان تصریح کرد: تاکنون 12کشور برای حضور در جشنواره غذای کشورهای عضو اکو اعلام آمادگی کرده اند.