آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۶۷۲
جامعه
۱۷

خطر از بیخ گوش «کوروش» گذشت

شرق: هنوز چند روز از اعلام نتیجه گزارش حادثه در خیابان شهران نگذشته که یک حادثه دیگر البته بدون انفجار خط لوله گاز در گوشه ای دیگر از شهر اتفاق می افتد. عصر پنجشنبه ای که گذشت، حادثه نشست زمین در خیابان پیامبر شرقی، مردم غرب تهران را مجددا نگران کرد و چندنفری هم بابت افتادن خودرویشان به داخل گودال ایجادشده متضرر شدند. البته خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

سایت شهرداری تهران در توضیحی اعلام کرد این خیابان نزدیک مرکز تجاری کوروش قرار داشته و دو دستگاه خودرو پراید و پژو یکی در داخل گودال افتاده و دیگری در آستانه افتادن در داخل گودال سه متری مهار شده است. شهرنوشت اعلام کرد این حادثه هیچ گونه خسارت جدی جرحی یا فوتی نداشت و تنها یک نفر کمی آسیب دید که خوشبختانه او هم مشکل جدی نداشت.

البته در این محل هم لوله گاز در این بخش خیابان، می شکند و گاز هزار مشترک قطع می شود اما خوشبختانه دچار انفجار نمی شود و مسئولان مربوطه که در محل حاضر بوده اند، این مکان را ایمن سازی می کنند. در این مورد هم شهرداری هرگونه ارتباط این نشست در خیابان را با مترو نفی می کند. مازیار حسینی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران معاون شهر تهران گفت: خاک تهران آبرفتی است و آب به راحتی می تواند خاک ریزدانه را تحت تاثیر قرار دهد و شاهد نشست زمین باشیم. چه بسا در این مدت زمین در قسمت های مختلف تهران به دلیل نشت آب نشست کرده و این در حالی است که در نزدیکی آن محدوده هیچ مترو و تونلی وجود نداشته است.

روایت شاهدان عینی که آن زمان در این محدوده حضور داشتند یا در مجموعه کوروش بودند حکایت از ترس زیاد مردم از این اتفاق و ترس از احتمال تکرار حادثه شهران داشته است. شاهدان عینی می گویند خودروهای منتهی به این خیابان و مجتمع کوروش پس از حادثه با عجله از محل عبور می کردند و مردمی که داخل مجموعه کوروش حضور داشتند، با عجله این مجموعه و محدوده اطراف آن را ترک کردند.