آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۰
ماشین
۸

خودروی روز

هیوندای سوناتا هیبریدی در ایران

بتازگی یک خودروی هیوندای سوناتای هیبریدی در یکی از شهرهای شمال غربی کشور مشاهده شده است.

به گزارش خودروبانک، معمولاهر خودرو برای اخذ مجوزهای لازم برای واردات، باید با پلاک آزمایش فنی تست های مختلفی را در شهرهای مختلف کشور انجام دهد و این عکس و آزمایش نویدبخش احتمال ورود مدل هیبریدی از سوناتا به ایران است که البته با توجه به ورود کمری هیبریدی به کشور و موفقیت آن در فروش، این امر دور از ذهن نیز به نظر نمی رسید.

پیشرانه هیوندای سوناتا هیبریدی از یک موتور 2 لیتری بهره می برد (مدل های کنونی 2.4 لیتری تنفس طبیعی هستند) که موتور بنزینی توانایی تولید 154 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و موتور برقی توانایی تولید 151 اسب بخار در 1770 دور در دقیقه را دارد که جمعا این پیشرانه توانایی تولید 193 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را خواهد داشت. این عدد از جمع دو عدد حداکثری برای دو موتور کمتر است زیرا پیک تولید بیشترین نیرو توسط هر موتور در دورهای مختلفی انجام می شود. همچنین گشتاور تولید شده توسط این پیشرانه حداکثر 140نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه است.

مدل Limited حدود 30 هزار دلار قیمت دارد و این رقم ممکن است با نصب تجهیزات مختلف بیشتر هم بشود. اما در نهایت با توجه به تسهیلات ارائه شده برای خودروهای هیبریدی نباید قیمتی فراتر از مدل کنونی را انتظار داشته باشیم و احتمالاسوناتا هیبریدی با بازه قیمتی بین 170 تا 190 میلیون تومان به بازار ایران راه خواهد یافت.

منتظر رونمایی هیوندای ورنا 2017 باشید

گفته می شود هیوندای ورنا مدل 2017 در نمایشگاه خودروی چنگدو2016، فردا دوازدهم شهریور در چین رونمایی می شود. به گزارش خبرخودرو، این خودرو سال آینده پیش از عرضه در بازارهای اصلی همچون هند و روسیه ابتدا در بازار چین به فروش می رسد.

نسل بعدی ورنا دارای طول 4380 میلی متر، عرض 1728 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 2600 میلی متر است. فاصله بین دو محور این خودرو نسبت به ورنای کنونی 30 میلی متر افزایش یافته که نتیجه آن فضای زانوی بهتر برای سرنشینان عقب است. هیوندای ورنا مدل 2017 برای بازار چین دارای موتور 1.4 و 1.6 لیتری بنزینی با قدرت های صد و 123 اسب بخار خواهد بود. گزینه های گیربکس این خودرو شامل دستی شش سرعته و اتوماتیک خواهد بود.