آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۰
ورزش
۹

قرارداد با هارت، معامله دو سر برد تورینو

سرانجام جو هارت به ایتالیا رفت تا یک فصل برای تورینو بازی کند. او وقتی دید، جایی در تیم پپ گواردیولاندارد، ترجیح داد به ایتالیا برود تا یک فصل خارج از انگلیس دروازه بانی کند.

باشگاه تورینوی ایتالیا، سنگربان شماره یک تیم ملی انگلیس را با هزینه ای ناچیز از منچسترسیتی به خدمت گرفت. پس از دو هفته گمانه زنی درباره آینده مبهم جو هارت در تیم تحت هدایت پپ گواردیولاو انتشار اخبار فراوان درباره احتمال خروج او از ورزشگاه اتحاد، این اتفاق سه شنبه شب به وقوع پیوست و دروازه بان شماره یک تیم ملی انگلیس که این فصل، دروازه بان نیمکت نشین آبی پوشان شهر منچستر بود، به صورت قرضی به تورینو پیوست.

تورینو برای یک فصل، دروازه بان شماره یک فصل های گذشته منچسترسیتی را به خدمت گرفت و او سه شنبه در میان استقبال گسترده هواداران این تیم با جت شخصی وارد تورین شد و پس از تست پزشکی، قراردادش را امضا کرد. شبکه اسکای اسپرت ایتالیا و گازتادلواسپرت ایتالیا گزارش کردند، عقد قرارداد با هارت برای تورینو معامله ای دو سر برد بود. این ادعا البته بی دلیل نبود. تورینو نه تنها بهترین دروازه بان فوتبال انگلیس را به خدمت گرفت بلکه برای این کار رقمی بسیار ناچیز پرداخت. طبق ادعای این دو رسانه، منچسترسیتی پذیرفته 70 درصد حقوق هارت را در یک فصل حضور او در تورین بپردازد! به این ترتیب از پنج میلیون یورو حقوقی که هارت در یک سال می گیرد، تورینو تنها یک پنجم آن یعنی یک میلیون یورو را می دهد و بقیه را منچسترسیتی خواهد پرداخت.