آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۰
ورزش
۱۸

سرمربی قطر: با غرور بازی می کنیم

خوزه دانیل کارنو، سرمربی اروگوئه ای تیم ملی فوتبال قطر هم در کنفرانس مطبوعاتی دیروز، درباره بازی امشب صحبت کرد.

چکیده صحبت های او را بخوانید:

پنجشنبه اولین بازی مقدماتی آغاز می شود. بازی اول مقابل ایران صدرنشین رنکینگ آسیاست. فرصت زیادی برای آنالیز این بازی داشتیم. می دانیم که ایران اولین شانس صعود به جام جهانی است.

تمام تلاش خود را در این بازی انجام می دهیم و امیدوارم بازی خوبی باشد. در مدتی که در اختیار داشتیم، تیم ایران را بخوبی آنالیز کردیم.

مدام از ما می پرسند، آیا استفاده قطر از بازیکنان چندملیتی درست است یا خیر. ما هیچ یک از قوانین فیفا را زیر پا نگذاشتیم. اجازه بدهید از حقمان استفاده کنیم. فرانسه و آلمان هم از بازیکنان دورگه استفاده می کنند، اما هیچ کس آنها را محاکمه نمی کند.

می دانیم کجا آمده ایم و کجا بازی داریم. صددرصد تماشاگران ایرانی را می شناسیم و می دانیم که ایران از همان ابتدا هجومی بازی می کند. هیچ تیمی قبل از بازی برنده نیست. همان طور که گفتم، ایران اولین قدرت آسیاست و اولین شانس صعود را دارد اما ما تلاش می کنیم 90 دقیقه با قدرت ظاهر شویم که این مساله بستگی به بازی بازیکنان قطر هم دارد.

بازیکنان ایرانی شخصیت فوق العاده بالایی دارند. من شخصا با اشکان (دژاگه) کار کرده ام و با شخصیت بازیکنان ایرانی آشنا هستم؛ اما بررسی ما بالاتر از بررسی یکی دو بازیکن بود. تیم ملی ایران نقاط ضعف و قدرت دارد. ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از نقاط ضعف ایران، قدرت خود را نشان دهیم. همگی ما همبستگی داریم. کادرفنی و همه برای یک هدف آماده هستیم. مطمئن باشید اگر ایران مقابل ما به پیروزی برسد به خاطر بازی است. ما با غرور در برابر ایران بازی می کنیم و اسیر نام این تیم نمی شویم.

درست است که ایران رنک بهتری دارد؛ اما سورپرایزهایی هم در فوتبال وجود دارد که ما هم یکی از آنها خواهیم بود.

خیلی خوشحالم که در ایران هستم. ایران کشوری فوق العاده است و امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم. ما هم تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. آرزو می کنم همه شما را در قطر ببینم.