آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
سیاسی
۲

آیت الله موحدی کرمانی:فاجعه منا را هرگز فراموش نمی کنیم

خطیب جمعه تهران با تاکید بر این که مردم ایران هرگز حادثه دلخراش و ننگین منا را فراموش نمی کنند از آل سعود به عنوان عمال و مزدوران آمریکا یاد کرد که اجازه نمی دهند مسلمانان از حج بهره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران با ابراز افسوس از این که حرمین شریفین در دست وهابی ها افتاده است، گفت: از خدا می خواهیم حرمین را از دست این جنایتکاران آزاد کند.

وی تصریح کرد: حاکمیت ننگینی که در عربستان وجود دارد، نمی گذارد در حرم الهی امنیت وجود داشته باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فاجعه سال گذشته منا اظهار کرد: خداوند نابود کند نظام سفاک قاتل عربستان را که به جای این که به حج امنیت بدهد، مهمانان خدا را می کشد. وی با اشاره به بی کفایتی آل سعود در مدیریت و امدادرسانی افزود: سعودی ها در این فاجعه به مصدومان کمک نکردند و جنایت علیه مسلمین را به حد اعلای خود رساندند.

قاضی عسگر: سعودی ها حج را سیاسی کرده اند

در همین حال حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر در برنامه گفت وگوی ویژه حقوق بشری شبکه دوی سیما گفت: سعودی ها حج را با مسائل سیاسی گره زده اند و این ادعا که ما خودمان برای حج امسال اقدامی نکرده ایم، صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قاضی عسگر گفت: سعودی ها در دو نوبت با ما وارد مذاکره شدند که هر دو بار هم به دلیل ندادن تضمین برای حمایت از زائران ایرانی و نپذیرفتن استقرار بخش کنسولی ما در جده یا مدینه مذاکرات بی نتیجه ماند.

وی افزود: نباید فاجعه منا و سقوط جرثقیل بر سر زائران را از خاطره ها پاک شود.