آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
ورزش
۱۰

رکورد حاشیه در فدراسیون های ورزشی

فدراسیون های ورزشی در دوران اخیر ورزش با حواشی زیادی روبه رو هستند. پیش از المپیک با این تحلیل که ورزش دچار حاشیه نشود بسیاری امور فدراسیون ها در سکوت گذشت اما اکنون با گذشت چند روز از المپیک باز هم حاشیه های فدراسیون ها از متن پررنگ تر است.

وزارت ورزش و جوانان اواخر هفته گذشته سرپرست های دو فدراسیون را تعیین کرد و قرار است مهر انتخابات دو فدراسیون دیگر را هم برگزار کند اما خبری از انتخابات کاراته نیست که مجمع پرحاشیه آن از اسفند سال گذشته تاکنون برگزار نشده است.از استعفای رئیس قبلی کاراته ده ماه می گذرد و این ورزش که برای 2020 المپیکی شده همچنان بلاتکلیف است.

فدراسیون های دیگر از جمله تکواندو و بوکس با نتایج ضعیف در المپیک و بسکتبال با اختلافات درونی مربیان و ورزشکاران خود با مشکلات زیادی روبه رو هستند و مصاحبه هایی که هر بار توسط اهالی این رشته های ورزشی منتشر می شود گویای حاشیه های ریز و درشت در داخل فدراسیون هاست. قانون بازنشسته های ورزش نیز بر حاشیه های تازه دامن زده است و در این میان سکوت وزارت ورزش و جوانان در قبال تمامی این موارد سبب شده حوزه ورزش این روزها شاهد تصمیمات سلیقه ای و بروز حاشیه های فراوان باشد. در شرایطی که قوانین، ساختار و خط مشی کلی در سطوح مختلف ورزش را مشخص کرده برای خیلی ها وقت تلف کردن و این دست آن دست کردن وزارت ورزش و جوانان در اجرای قوانین جای سوال است.