آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
حوادث
۱۹

مامور قلابی بیمه، مادربزرگ ها را سرکیسه می کرد

مامور قلابی بیمه که زنان سالخورده را سرکیسه می کرد، پس از شکایت ده ها پیرزن دستگیر شد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از 18 خرداد امسال و به دنبال شکایت فردی در کلانتری جامی آغاز شد.

شاکی به ماموران گفت: مردی در پوشش مامور بیمه به در خانه مادرم در خیابان جمهوری مراجعه و با جلب اعتماد وی، وارد خانه شده و 700 هزار تومان سرقت کرده است.

همزمان با آغاز تحقیقات، ماموران با بررسی پرونده کلاهبرداری و سرقت های مشابه، موفق به شناسایی ده ها مالباخته دیگر در مناطق مختلف تهران بویژه در محله های پیروزی، راه آهن، جمهوری، ولیعصر، شمیرانات، وحدت اسلامی، منیریه، انقلاب، کارگر، آزادی، نواب، جیحون و... شدند.

زنان سالخورده در شکایت خود عنوان کرده بودند، فردی حدود 40 ساله با قد متوسط و چاق با یک دستگاه موتورسیکلت به در خانه آنها مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان مامور بیمه مدعی پرداخت حقوق بیمه آنها شده و با این ترفند و نشان دادن مقادیری پول، اعتمادشان را جلب و پس از شناسایی محل نگهداری پول مالباختگان، آنها را به بهانه آوردن آب یا چای به آشپزخانه فرستاده و در فرصت مناسب وجوه نقد و طلاهایشان را سرقت کرده است.

ماموران در ادامه موفق به شناسایی سارق به نام سیامک شدند، که از سال 90 با مرخصی از زندان متواری شده بود. متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در تهرانپارس سوار یک دستگاه پژو شناسایی و دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، به کلاهبرداری از آنها و جعل عناوین دولتی بویژه مامور بیمه، مامور ویژه یکی از وزارتخانه ها و کارمند شهرداری و نیز استفاده از هویت های جعلی علیرضا رحیمی و علی اسماعیلی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تصویر متهم بدون پوشش و به خواست قاضی پرونده منتشر می شود تا افرادی که از او شکایت دارند، به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.