آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

حرکت های قشنگ مردم

دیوار مهربانی، حرکتی جمعی و انساندوستانه بود که بعد از مدتی به دلیل بی اخلاقی برخی سودجویان و بدرفتاری مردمی که هنوز با فرهنگ عمومی و حرکت های اجتماعی آشنایی ندارند، به بیراهه رفت. البته این در حالی بود که چند کشور دنیا از این حرکت ایرانی ها تقلید کردند، اما دیوار مهربانی آنها هنوز به مهربانی اش ادامه می دهد و فقط یک چوب رختی و آگهی مغازه های تاناکورا و... از آنها باقی نمانده است! با همه اینها هنوز از عکس هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، به فعال بودن چند یخچال مهربانی در نقاط مختلف کشور می توان امیدوار بود.اما در کنار این حرکت های گروهی گاهی برخی افراد به صورت انفرادی هم دست به کارهای انساندوستانه ای می زنند که در نوع خود بی نظیر است مثل دوزنده ای که با نزدیک شدن به اول مهر و بازگشایی مدارس، پارچه نوشته ای بر سر در مغازه اش نصب و اعلام کرده کیف افراد بی بضاعت را مجانی تعمیر می کند. عکس منتشر شده نشان می دهد هرچند روزگار سخت شده اما هنوز هستند مردمی که قلبشان سخت نشده و به فکر همنوعان خود هستند.

بازیگران پیشکسوت 50 سال قبل

بعد از درگذشت زنده یاد داوود رشیدی، عکسی از عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و داوود رشیدی با گریمی سنگین برای یک نمایش منتشر شد. این عکس سال 1345 گرفته شده است.

تستی که رد شد

عبدالله اسکندری، طراح چهره سینما و تلویزیون عکسی از تست گریم نوید محمدزاده برای یک فیلم سینمایی به اشتراک گذاشت که او را با چهر ه ای کاملامتفاوت نشان می دهد. اسکندری در توضیح این عکس نوشت: «تست جدید نوید محمدزاده که رد شد.»

مرگ غریبانه!

پنجشنبه شب تندبادی با سرعت 130 کیلومتر، مازندران را به استانی توفان زده تبدیل کرد. رعد و برق های شدید این تندباد باعث مرگ تعداد زیادی گنجشک شد!

جنگ کومودها

کومودها گونه ای از مارمولک هستند که جثه بسیار بزرگی دارند. کومودهای نر گاهی با یکدیگر وارد نبردهایی سخت می شوند. جنگ کومودهای پارک ملی اندونزی، ترسناکی این حیوانات را به نمایش می گذارد.