آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
اخبار کشور
۳

اسرائیل: هدف از «احمق های داعش» فرسایش قدرت ایران و سوریه است

رئیس یک اندیشکده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: داعش ابزاری برای فرسایش قدرت ایران و سوریه و روسیه است و نباید نابود شود.

افرایم اینبار رئیس اندیشکده «بگین- سادات» نابودی داعش را یک خطای راهبردی خواند و گفت: این گروه می تواند در تضعیف ایران، روسیه و سوریه که قصد تسلط بر خاورمیانه را دارند، مفید باشد.

وی در گزارش اندیشکده متبوع خود با عنوان «نابودی داعش یک خطای استراتژیک است» نوشت: «روسیه، ایران، حزب الله و سوریه در پی تسلط بر خاورمیانه هستند؛ بنابراین داعش می تواند ابزار مفیدی برای فرسوده کردن آنها باشد. در اصل، غرب باید در پی تضعیف داعش باشد نه اینکه آن را کاملا نابود کند.» وی می افزاید: تداوم حیات داعش یک هدف استراتژیک را تامین می کند و نابودی آن به معنای یک خطا و حماقت استراتژیک است که فقط قدرت محور تهران- مسکو- دمشق را افزایش خواهد داد.

این محقق و تحلیلگر مشهور و با نفوذ صهیونیستی همچنین در گزارش خود افزود: «باید جنگ در سوریه را طولانی کرد. در واقع، صلح و ثبات در منطقه در صورتی مطلوب است که منافع مان را تامین کند در غیراین صورت به خودی خود ارزش محسوب نمی شود. چند روز پس از گزارش افرایم اینبار «دیوید ام. وینبرگ»، مدیر روابط عمومی همین اندیشکده در روزنامه «اسرائیل هیوم» مقاله ای در تایید عقاید «اینبار» منتشر کرد.

وینبرگ در نوشتار خود با عنوان «آیا داعش باید محو شود؟»، تروریست های داعش را «احمق های به درد بخور» توصیف و تاکید کرد «ایران و روسیه تهدیدی به مراتب بزرگ تر از داعش هستند.» گفتنی است اندیشکده بگین سادات سال 2009 از سوی نتانیاهو تاسیس شده و هدف آن سیاستگذاری برای دولت صهیونیستی است.