آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
اخبار کشور
۳

با هدف شناسایی انتظارات مردم از دستگاه های اطلاعاتی، همایش اطلاعات و مردم برگزار می شود

رئیس پژوهشکده اطلاعات وابسته به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وزارت اطلاعات با اشاره به برگزاری «همایش اطلاعات و مردم» در یازده محور در آبان ماه امسال گفت: هدف اصلی برگزاری این همایش شناسایی انتظارات و مطالبات مردم از دستگاه های اطلاعاتی و گسترش مشارکت مردم در امور اطلاعاتی است.

رئیس پژوهشکده اطلاعات وابسته به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وزارت اطلاعات صبح دیروز با حضور در نشست خبری اظهار داشت: پژوهشکده اطلاعات اولین مرحله از فعالیت خود در حوزه [عمومی] را با همایش فقه اطلاعات در سال 94 شروع کرد. برای سال 95 همایش «اطلاعات و مردم» در دستور کار قرار گرفته است که دو وجه عمومی و مردمی دارد که در حوزه مردمی ما سراغ طبقات اجتماعی و مردم هستیم که ببینیم دیدگاه آنان نسبت به اطلاعات و راهکارهای نزدیکی به اطلاعات و مکانیزمی که این رابطه را برقرار کند چیست؟

رئیس پژوهشکده اطلاعات با بیان اینکه 14 نشست در این خصوص برگزار شده است، گفت: همایش اطلاعات و مردم که در آبان ماه امسال برگزار می شود دو هدف کلی دارد از جمله شناسایی انتظارات و مطالبات مردم از دستگاه های اطلاعاتی و گسترش مردم در امور اطلاعاتی و این همایش در حوزه علوم انسانی یک کار نو و جدیدی است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش برای به دست آوردن راهکاری برای افزایش همکاری و تعامل دستگاه اطلاعاتی با مردم و بالعکس خواهد بود گفت: از جمله محورهای این همایش مردم و سازمان اطلاعاتی، توسعه سیاسی اجتماعی و سازمان اطلاعاتی، مردم سالاری دینی و سازمان اطلاعاتی، سرمایه اجتماعی و سازمان اطلاعاتی، اعتماد نهادی و سازمان اطلاعاتی، حقوق شهروندی و سازمان اطلاعاتی، رسانه و سازمان اطلاعاتی، نظارت مردمی و سازمان اطلاعاتی، مشارکت مردمی و سازمان اطلاعاتی، اطلاعات و انتظارات مردمی و سازمان اطلاعاتی و امنیت جامعه ای و سازمان اطلاعاتی است.