آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
اخبار کشور
۱۰

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خبر داد: تلاش مسئولان بازنشسته خارج نشین برای پیاده سازی برجام 2

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح پروژه نفوذ در برجام گفت: افرادی در پست های مختلف حضور داشتند و اکثر آنها بازنشسته شده و در حال حاضر در خارج از کشور سکونت دارند، پس از تصویب برجام تلاش می کردند که برجام دوم را بنویسند.

«ابوالفضل حسن بیگی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص برگزاری جلسات مشترک مسئولان اطلاعاتی کشور با کمیسیون امنیت ملی گفت: یکی از جلسات مهم کمیسیون امنیت ملی در مورد بحث نفوذ بود که اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان در این جلسه حضور یافتند. مقاماتی از مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی در جلسه حضور یافتند و گزارشاتی را در خصوص نفوذ به نمایندگان ارائه دادند.

حسن بیگی افزود: نفوذ در مسائل هسته ای، نفوذ در رابطه با برجام و نفوذ اقتصادی و مالی سه پرونده مورد بررسی در این جلسات بود.

وی در تشریح پروژه نفوذ در برجام گفت: در این راستا دو گروه نقش آفرینی می کردند. اول گروهی که می خواستند برجام به فرجام نرسد و گروه دوم که با حمایت سیا و موساد تلاش می کردند که پس از برجام مجددا تحریم ها بازگردد. مسئولان اطلاعاتی کشور اسامی این افراد را اعلام کردند اما به دلایل امنیتی قادر به نام بردن از آنها نیستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: افرادی در پست های مختلف حضور داشتند که اکثر آنها بازنشسته شده و در خارج از کشور سکونت دارند. در مقاطع مختلف، به عنوان ابزار و نیروهای پنهان دشمن وارد کشور می شوند و از طرق مختلف مانند نمایندگان مجلس تلاش می کنند تا وضعیت شکست خورده خود را احیا کنند. این افراد در خصوص برجام و شایعاتی که منتشر می شد در کشور نقش آفرین بودند. پس از تصویب برجام نیز تلاش می کردند برجام دوم را بنویسند.

به گزارش مهر، حسن بیگی خاطرنشان کرد: تحریم ها برداشته نشده. قرار بود همه تحریم ها یکجا برداشته شود و بانک ها وارد صحنه شوند. بخشی از سنگ اندازی ها در مسیر اجرای برجام توسط عناصر ایرانی که بعضا در خارج از کشور زندگی می کنند و گاها در داخل کشور هستند، صورت می گیرد.